Specjaliści:
Logopeda/neurologopeda:
Alicja Garbulińska
Marta Kamianowska
Anna Garniewska
Do zadań logopedy w przedszkolu należą:
-
diagnozowanie logopedyczne, w tym prowadzenie badań przesiewowych w celu ustalenia stanu mowy dzieci;
-
prowadzenie terapii logopedycznej;
-
prowadzenie porad i konsultacji dla dzieci i rodziców w zakresie stymulacji rozwoju mowy dzieci i eliminowania jej zaburzeń;
-
podejmowanie działań profilaktycznych zapobiegających powstawaniu zaburzeń komunikacji językowej we współpracy z rodzicami dzieci;
-
wspieranie nauczycieli i innych specjalistów w udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej
-
wspieranie nauczycieli i innych specjalistów w rozpoznawaniu potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dzieci w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień dzieci oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu dzieci, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie dziecka i pełne uczestnictwo w życiu przedszkola oraz w udzielaniu przez nich pomocy psychologiczno-pedagogicznej;
-
udział w pracach zespołu powołanego dla dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, w tym opracowywanie wielospecjalistycznej oceny funkcjonowania dziecka oraz indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego.
Psycholog:
Anna Knypińska
Marta Kamianowska
Martyna Nowakowska
Joanna Stacherczak - w ramach opieki Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 16
Do zadań psychologa w przedszkolu należą:
-
diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dzieci w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych, ale również wszelkiego rodzaju trudności
w funkcjonowaniu, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie dziecka i jego uczestnictwo w życiu przedszkola; -
diagnozowanie sytuacji wychowawczych w przedszkolu w celu rozwiązywania problemów wychowawczych stanowiących barierę i ograniczających aktywne
i pełne uczestnictwo w życiu przedszkola; -
minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku przedszkolnym i poza przedszkolnym dzieci;
-
inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych;
-
pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień dzieci;
-
wspieranie nauczycieli i innych specjalistów w rozpoznawaniu potrzeb rozwojowych
i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dzieci w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień dzieci oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu dzieci,
w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie dziecka i pełne uczestnictwo w życiu przedszkola oraz w udzielaniu przez nich pomocy psychologiczno-pedagogicznej; -
podejmowanie działań w zakresie profilaktyki różnych problemów dzieci
w wieku przedszkolnym; -
udzielanie dzieciom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb;
-
udział w pracach zespołu powołanego dla dziecka posiadającego orzeczenie
o potrzebie kształcenia specjalnego, w tym opracowywanie wielospecjalistycznej oceny funkcjonowania dziecka oraz indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego; -
udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej rodzicom w rozwiązywaniu problemów edukacyjnych i wychowawczych oraz rozwijanie ich umiejętności wychowawczych.
Pedagog specjalny:
Anna Spirydonow-Soroko
Anna Nicka
Anna Sobota
Agnieszka Zając
Emilia Wójcik
Malwina Marcińczyk
Do zadań pedagoga specjalnego w przedszkolu należą:
-
rekomendowanie dyrektorowi przedszkola działań w zakresie zapewnienia aktywnego i pełnego uczestnictwa dzieci w życiu przedszkola;
-
prowadzenie badań i działań diagnostycznych związanych z rozpoznawaniem indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dzieci w celu określenia ich mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności
w funkcjonowaniu, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie
i uczestnictwo dziecka w życiu przedszkola;
-
wspieranie nauczycieli i innych specjalistów w rozpoznawaniu przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu dzieci, udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej w bezpośredniej pracy z dziećmi, -dostosowaniu sposobów i metod pracy do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych wychowanków oraz ich możliwości psychofizycznych, doborze metod, form kształcenia i środków dydaktycznych do potrzeb wychowanków;
-
rozwiązywanie problemów dydaktycznych i wychowawczych dzieci;
-
określanie niezbędnych do nauki warunków, sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych, w tym wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne, odpowiednich ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne dzieci;
-
współpraca z zespołem pomocy psychologiczno - pedagogicznej w zakresie opracowania i realizacji indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego terapeutycznego (IPET) dziecka posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, w tym zapewnienia mu pomocy psychologiczno -pedagogicznej; pedagogicznej;
-
udzielanie wychowankom, rodzicom i nauczycielom pomocy psychologiczno-pedagogicznej;
-
dokonywanie wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania dzieci objętych kształceniem specjalnym;
-
prowadzeniem zajęć rewalidacyjnych, resocjalizacyjnych i socjoterapeutycznych.
-
współpraca z nauczycielami, innymi specjalistami, rodzicami oraz dziećmi oraz
w zależności od potrzeb, z innymi podmiotami; -
przedstawianie radzie pedagogicznej propozycji w zakresie doskonalenia zawodowego
Nauczyciel współorganizujący kształcenie:
Anna Spirydonow-Soroko
Anna Nicka
Anna Sobota
Agnieszka Kaczmarek
Emilia Wójcik
Malwina Marcińczyk
Do zadań nauczyciela współorganizującego kształcenie należą:
-
-
prowadzenie wspólnie z nauczycielami przedszkola zajęć edukacyjnych;
-
realizacja wspólnie z innymi nauczycielami i ze specjalistami zintegrowanych działań i zajęć, określonych w indywidualnym programie edukacyjno-terapeutycznym;
-
prowadzenie wspólnie z innymi nauczycielami i ze specjalistami pracy wychowawczej z dziećmi niepełnosprawnymi;
-
w miarę potrzeb prowadzenie indywidualnych zajęć z dziećmi niepełnosprawnymi;
-
udział, w miarę potrzeb, w zajęciach edukacyjnych prowadzonych przez nauczycieli oraz w zintegrowanych działaniach i zajęciach, określonych
w programie IPET, realizowanych przez nauczycieli i specjalistów; -
pomoc nauczycielom prowadzącym zajęcia edukacyjne oraz nauczycielom
i specjalistom realizującym zintegrowane działania i zajęcia, określone
w programie, w doborze form i metod pracy z dziećmi niepełnosprawnymi.
-
Terapeuta pedagogiczny:
Małgorzata Mędrek
Anna Spirydonow-Soroko
Anna Sobota
Malwina Marcińczyk
Do zadań terapeuty pedagogicznego należą:
-
prowadzenie badań i działań diagnostycznych dzieci z zaburzeniami
i odchyleniami rozwojowymi lub specyficznymi trudnościami w uczeniu
się w celu rozpoznawania trudności oraz monitorowania efektów oddziaływań terapeutycznych; -
rozpoznawanie przyczyn utrudniających dzieciom aktywne i pełne uczestnictwo w życiu przedszkola;
-
prowadzenie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, zajęć niwelujących problemy emocjonalno-społeczne oraz innych zajęć o charakterze terapeutycznym;
-
podejmowanie działań profilaktycznych zapobiegających niepowodzeniom edukacyjnym dzieci, we współpracy z rodzicami uczniów;
-
wspieranie nauczycieli i innych specjalistów w udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Terapeuta Integracji Sensorycznej:
Alicja Żaroń
Zadaniem terapeuty SI jest prowadzenie z dziećmi zajęć mających na celu normalizację zaburzeń przedsionkowych, proprioceptywnych (czucia głębokiego), jak również dotykowych, słuchowych i innych. Rodzaj zaburzeń poddawanych terapii określa diagnoza procesów integracji sensorycznej.
Wszystkie zajęcia terapeutyczne prowadzone w przedszkolu są bezpłatne.