Serdecznie witamy! (1)

ul. Przemyka 5
03-982 Warszawa
22 671 06 76
p198@eduwarszawa.pl

Nasze grupy
ul. G. Przemyka 5

Nasze grupy
ul. Abrahama 10

Aktualności

Dla rodziców
18 października 2012

https://edukacja.um.warszawa.pl/przedszkola

Linki

Specjaliści i ich zadania

 

 

Specjaliści:

 

Logopeda/neurologopeda:

 

Alicja Garbulińska

Marta Kamianowska

Anna Garniewska

 

Do zadań logopedy w przedszkolu należą:

  • diagnozowanie logopedyczne, w tym prowadzenie badań przesiewowych w celu ustalenia stanu mowy dzieci;

  • prowadzenie terapii logopedycznej;

  • prowadzenie porad i konsultacji dla dzieci i rodziców w zakresie stymulacji rozwoju mowy dzieci i eliminowania jej zaburzeń;

  • podejmowanie działań profilaktycznych zapobiegających powstawaniu zaburzeń komunikacji językowej we współpracy z rodzicami dzieci;

  • wspieranie nauczycieli i innych specjalistów w udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej 

  • wspieranie nauczycieli i innych specjalistów w rozpoznawaniu potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz  możliwości psychofizycznych dzieci  w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień dzieci oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu dzieci, w tym barier i ograniczeń  utrudniających funkcjonowanie dziecka i pełne uczestnictwo w życiu przedszkola oraz w udzielaniu przez nich pomocy psychologiczno-pedagogicznej;

  • udział w pracach zespołu powołanego dla dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, w tym opracowywanie wielospecjalistycznej oceny funkcjonowania dziecka oraz indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego.

 

Psycholog:

 

Anna Knypińska

Marta Kamianowska

Martyna Nowakowska

Joanna  Stacherczak - w ramach opieki Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 16

  

Do zadań psychologa w przedszkolu należą:

  • diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dzieci w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych, ale również wszelkiego rodzaju trudności
    w funkcjonowaniu, w tym barier i ograniczeń utrudniających  funkcjonowanie dziecka i jego uczestnictwo w życiu przedszkola;

  • diagnozowanie sytuacji wychowawczych w przedszkolu w celu rozwiązywania problemów wychowawczych stanowiących barierę i ograniczających aktywne
    i pełne uczestnictwo w życiu przedszkola;

  • minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku przedszkolnym i poza przedszkolnym dzieci;

  • inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych;

  • pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień dzieci;

  • wspieranie nauczycieli i innych specjalistów w rozpoznawaniu potrzeb rozwojowych
    i edukacyjnych oraz  możliwości psychofizycznych dzieci  w celu określenia mocnych stron, predyspozycji,  zainteresowań i uzdolnień dzieci oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu dzieci,
    w tym barier i ograniczeń  utrudniających funkcjonowanie dziecka i pełne uczestnictwo w życiu przedszkola oraz w udzielaniu przez nich pomocy psychologiczno-pedagogicznej;

  • podejmowanie  działań w zakresie profilaktyki różnych problemów dzieci
    w wieku przedszkolnym;

  • udzielanie dzieciom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb;

  • udział w pracach zespołu powołanego dla dziecka posiadającego orzeczenie
    o potrzebie kształcenia specjalnego, w tym opracowywanie wielospecjalistycznej oceny funkcjonowania dziecka oraz indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego;

  • udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej rodzicom w rozwiązywaniu problemów edukacyjnych i wychowawczych oraz rozwijanie ich umiejętności wychowawczych.

 

Pedagog specjalny:

 

Anna Spirydonow-Soroko

Anna Nicka

Anna Sobota

Agnieszka Zając

Emilia Wójcik

Malwina Marcińczyk

 

Do zadań pedagoga specjalnego w przedszkolu należą: 

  • rekomendowanie dyrektorowi przedszkola działań w zakresie zapewnienia aktywnego i pełnego uczestnictwa dzieci w życiu przedszkola;

  • prowadzenie badań i działań diagnostycznych związanych z rozpoznawaniem indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dzieci w celu określenia ich mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności
    w funkcjonowaniu, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie
    i uczestnictwo dziecka w życiu przedszkola;

  • wspieranie nauczycieli i innych specjalistów w rozpoznawaniu przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu dzieci, udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej w bezpośredniej pracy z dziećmi, -dostosowaniu sposobów i metod pracy do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych wychowanków oraz ich możliwości psychofizycznych, doborze metod, form kształcenia i środków dydaktycznych do potrzeb wychowanków;

  • rozwiązywanie problemów dydaktycznych i wychowawczych dzieci;

  • określanie niezbędnych do nauki warunków, sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych, w tym wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne, odpowiednich ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne dzieci;

  • współpraca z zespołem pomocy psychologiczno - pedagogicznej w zakresie opracowania i realizacji indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego terapeutycznego (IPET) dziecka posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, w tym zapewnienia mu pomocy psychologiczno -pedagogicznej; pedagogicznej;

  • udzielanie wychowankom, rodzicom i nauczycielom pomocy psychologiczno-pedagogicznej; 

  • dokonywanie wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania dzieci objętych kształceniem specjalnym; 

  • prowadzeniem zajęć rewalidacyjnych, resocjalizacyjnych i socjoterapeutycznych.

  • współpraca z nauczycielami, innymi specjalistami, rodzicami oraz dziećmi oraz
    w zależności od potrzeb, z innymi podmiotami;

  • przedstawianie radzie pedagogicznej propozycji w zakresie doskonalenia zawodowego

 

Nauczyciel współorganizujący kształcenie:

 

  1.  

Anna Spirydonow-Soroko

Anna Nicka

Anna Sobota

Agnieszka Kaczmarek

Emilia Wójcik

Malwina Marcińczyk

 

Do zadań nauczyciela współorganizującego kształcenie należą:

    • prowadzenie wspólnie z  nauczycielami przedszkola zajęć edukacyjnych;

    •  realizacja wspólnie z innymi nauczycielami i ze specjalistami zintegrowanych działań i zajęć, określonych w indywidualnym programie edukacyjno-terapeutycznym;

    • prowadzenie wspólnie z innymi nauczycielami i ze specjalistami pracy wychowawczej z dziećmi niepełnosprawnymi;

    • w miarę potrzeb prowadzenie indywidualnych zajęć z dziećmi niepełnosprawnymi;

    • udział, w miarę potrzeb, w zajęciach edukacyjnych prowadzonych przez nauczycieli oraz w zintegrowanych działaniach i zajęciach, określonych
      w programie IPET, realizowanych przez nauczycieli i specjalistów;

    • pomoc nauczycielom prowadzącym zajęcia edukacyjne oraz nauczycielom
      i specjalistom realizującym zintegrowane działania i zajęcia, określone
      w programie, w doborze form i metod pracy z dziećmi niepełnosprawnymi.

 

Terapeuta pedagogiczny:

 

    Małgorzata Mędrek

   Anna Spirydonow-Soroko

   Anna Sobota

    Malwina Marcińczyk

 

Do zadań terapeuty pedagogicznego należą:

  • prowadzenie badań i działań diagnostycznych dzieci z zaburzeniami
    i odchyleniami rozwojowymi lub specyficznymi trudnościami w uczeniu
    się w celu rozpoznawania trudności oraz monitorowania efektów oddziaływań terapeutycznych;

  • rozpoznawanie przyczyn utrudniających dzieciom aktywne i pełne uczestnictwo w życiu przedszkola;

  • prowadzenie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, zajęć niwelujących problemy emocjonalno-społeczne oraz innych zajęć o charakterze terapeutycznym;

  • podejmowanie działań profilaktycznych zapobiegających niepowodzeniom edukacyjnym dzieci, we współpracy z rodzicami uczniów;

  • wspieranie nauczycieli i innych specjalistów w udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej. 

 

Terapeuta Integracji Sensorycznej:

 

Alicja Żaroń

 

      Zadaniem terapeuty SI jest prowadzenie z dziećmi zajęć  mających na celu normalizację zaburzeń przedsionkowych, proprioceptywnych (czucia głębokiego), jak również dotykowych, słuchowych i innych. Rodzaj zaburzeń poddawanych terapii określa diagnoza procesów integracji sensorycznej.

 

Wszystkie zajęcia terapeutyczne prowadzone w przedszkolu są bezpłatne.

Kontakt

Przedszkole nr 198 z Oddziałami Integracyjnymi
"Bajeczne Przedszkole"

ul. Przemyka 5
03-982 Warszawa

tel: 22 671 06 76
e-mail: p198@eduwarszawa.pl

Mapa dojazdu

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.