Aktualności (ul_Bartosika) (Krasnale)

 

Szanowni Państwo,

Na podstawie § 18 ust. 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (Dz. U. z 2003 r. poz. 69, z późn. zm.) informuję, że w Przedszkolu, za zgodą organu prowadzącego, zostały zawieszone zajęcia w  dniu 29 czerwca  2020 r.

Dyrektor Przedszkola nr 198

Rytmika-17 czerwca

Dzień dobry!

Dziś proponuję Wam rejs z muzyką pana Kamila Saint-Saensa. Popatrzcie, posłuchajcie i pobawcie się z muzyką.

Marynarz, łódka, szczęśliwy. Chłopiec, kamizelka, albo ...

https://www.facebook.com/watch/?v=569717697075935  

 

A skoro rejs, to również muzyka, związana z żeglarstwem - czyli szanty. Jeśli macie ochotę, nauczcie się proszę tej szanty:

 

https://www.youtube.com/watch?v=_pCdk5uGNyU 

 

Dobrej zabawy!

 

Pozdrawiam

Anna Herman 

 

Zamiast tzw. dyżurów wakacyjnych, sześć tygodni pracy placówki.

W lipcu i sierpniu 2020 r. dzieci będą mogły przez 6 tygodni uczęszczać do swojego przedszkola/oddziału przedszkolnego w szkole. Przez okres 2,5 tygodnia placówki pozostaną zamknięte.

W celu zapewnienie dzieciom i nauczycielom bezpieczeństwa, przedszkola i oddziały przedszkolne w szkołach nie będą prowadziły opieki dla dzieci z innych placówek.

Dotychczas stosowana w m.st. Warszawie organizacja tzw. dyżurów wakacyjnych w przedszkolach i oddziałach przedszkolnych w szkołach podstawowych, wiążąca się z przemieszczaniem dzieci między placówkami, zwiększałaby niebezpieczeństwo zarażenia wirusem. 

Funkcjonowanie placówek będzie dostosowane do aktualnych przepisów dotyczących zagrożenia epidemicznego.

 

Rytmika- 03 czerwca

Dzień dobry!

Dziś proponuję Wam zabawę z muzyką Edwarda Griega. Posłuchajcie!

https://www.facebook.com/groups/181801076353963/ 

Czy macie w domu kolorowe chustki? Mogą być apaszki, ściereczki, nawet chustki higieniczne :) Weźcie po jednej do każdej rączki i usiądźcie na krzesłach tak, żeby można było każde krzesło okrążyć. Bawcie się dobrze!

https://www.facebook.com/groups/181801076353963/ 

Pozdrawiam

Anna Herman

 

Rytmika-29 maja

Dzień dobry!

Dziś pobawimy się z meksykańskim tańcem La Raspa. Ten taniec pochodzi z miasta Veracruz i często wykonywany jest podczas uroczystości szkolnych. 

Mi podoba się w nim to, że zbudowany jest jak piosenka - ze zwrotek i powtarzającego się refrenu. 

Jak się bawić z La Raspa? Poniżej przesyłam Wam kilka inspiracji: ruchową, taneczną i perkusyjną. Zachęcam Was też do wymyślenia własnego układu lub instrumentacji - z zachowaniem podziału na zwrotki i wracający refren. Miłej zabawy!

Tradycyjny, para, meksykanin, kostium, rysunek. Meksykanin, para ...

La Raspa podkład

https://www.youtube.com/watch?v=edUxc_LaJ1E  

 

 

La Raspa - ręce

https://www.facebook.com/watch/?v=274004830452970  

 

La Raspa - taniec

https://www.youtube.com/watch?v=3TRV2UJmr9Q  

 

La Raspa - perkusyjnie

https://www.youtube.com/watch?v=09KMC985zCo&list=RD_lb7XU1XFSo&index=8 

Pozdrawiam

Anna Herman

 

Psycholog przedszkolny:kontakt:

anna.knypinska@ppp16waw.pl

Rytmika-15. 05.

Dzień dobry,

dzisiaj mam dla Was zabawę przy melodii Tarantelli. Tarantella to szybki, włoski taniec ludowy, pochodzący z Neapolu. Charakteryzuje się powtarzalnym rytmem i szybkim tempem. Spróbujcie!

 

https://www.facebook.com/edumuzgdynia/videos/613951785866102/

 

Na wyciszenie proponuję bajkę muzyczną o zielonej łące. Wyobraźcie sobie taką wiosenną, ciepłą łąkę. Jakie zwierzątka mogą się jeszcze na niej pojawić?

 

https://www.facebook.com/watch/?v=744070573008588

 

Na koniec - zabawa, która bardzo mi się spodobała. Miłego weekendu!

https://www.facebook.com/marcos.tanaka2/videos/2944227315657796/

 

Pozdrawiam serdecznie

Anna Herman

 

Opieka przedszkolna od 18 maja.

Informuję, że potwierdzeniem zakwalifikowania dziecka do korzystania  z opieki przedszkolnej w trakcie trwania epidemii COVID-19 od 18 maja 2020 r.

będzie mail potwierdzający wysłany przez Przedszkole do rodzica dnia 13 maja.

Dyrektor Przedszkola

Język angielski-06 maja

 

HERE IS THE BEEHIVE

Naklejka,naklejki na ścianę pszczoły, ul ,owady - 7527130999 ...

Here is the beehive.
But where are all the bees?
Hiding away where nobody sees.
Here they come flying out of their hive.
One, two, three, four, five!

Here is the beehive.
But where are all the bees?
Hiding away where nobody sees.
Here they come flying out of their hive.
One, two, three, four, five!

Buzz up high. Buzz down low.
Buzzing fast. Buzzing slow.
Buzz to the left. Buzz to the right.
Buzz all day but sleep at night.

Here is the beehive.
But where are all the bees?
Hiding away where nobody sees.
Here they come flying out of their hive.
One, two, three, four, five!

 

 

 

Rytmika-05 maja

Dzień dobry,

dziś mam dla Was film o kompozytorze, którego poznaliśmy ostatnio przy okazji hymnu Unii Europejskiej. Ludwig van Beethoven to twórca Ody do radości, którą właśnie Unia Europejska przyjęła za swój hymn. 

 

W tym roku obchodzimy okrągłą rocznicę urodzin Beethovena. Którą? 

O wszystkim dowiecie się z filmu. Miłego oglądania!

 

https://www.facebook.com/watch/?v=4275914172422370  

 

Mam dla Was jeszcze piosenkę - do posłuchania i zaśpiewania. Wszyscy dookoła mówią o wirusach - powstają też na ten temat piosenki. 

 

https://www.youtube.com/watch?v=QT-2bnINDx4  

 

Miłej zabawy!

pozdrawiam

Anna Herman

 

Rytmika-23 kwietnia

Dzień dobry,

 

ostatnio rozmawialiśmy o wartościach rytmicznych (ćwierćnutach, ósemkach i szesnastkach) i bawiliśmy się w zegar, pamiętacie? Dziś obejrzyjcie załączony film - zobaczycie, jak te i inne (półnuta i cała nuta) wartości zapisać. 

dzieci-i-nuty-bt-1412061577 - Przedszkole Misia Colargola - Poznań Stare  Winogrady

Jeśli będziecie mieć ochotę, to narysujcie nuty - może kojarzą Wam się z jakimiś zwierzątkami? Możecie zmienić nuty w zwierzątka i nadać im nazwy.

 

https://www.youtube.com/watch?v=ZNYBvHTGP1U&fbclid=IwAR1IYTxxVg_ykNNrrjf7I9Jo4NbmTRM4RqzAQop1--_R35IR4Z71uxfU-lc 

 

Przygotujcie trzy rodzaje instrumentów perkusyjnych - np pokrywki, drewniane łyżki i plastikowe klocki. 

 

Spróbujcie grać dłuższe i krótsze wartości na tych instrumentach. Pamiętajcie, że krótsze wartości są krótsze o POŁOWĘ, czyli zawsze w jednej ćwierćnucie będą dwie ósemki, w jednej ósemce będą dwie szesnastki. Starajcie się utrzymać jedno tempo!

 

Powtórzcie też proszę naszą piosenkę o zegarze.

 

Dobrej zabawy!

 

Pozdrawiam

Anna Herman

 

Szanowni  Państwo,

 

Serdecznie zapraszamy do uczestnictwa w naszym internetowym cyklu „Filharmonia domowa”!

Nie możemy się spotkać na koncertach, dlatego zachęcamy do śledzenia naszych muzycznych działań na stronie internetowej Filharmonii Narodowej

(filharmonia.pl) oraz na naszym fanpagu na facebooku (https://www.facebook.com/FilharmoniaNarodowaWarszawa/). Codziennie pojawiają się tam nowe materiały wideo z udziałem artystów Filharmonii Narodowej, którzy wykonują utwory, wyjaśniają pojęcia muzyczne oraz opowiadają anegdoty ze swojej pracy.

„Filharmonia domowa” nie zapomina o naszych najmłodszych słuchaczach! Co niedzielę zapraszamy na internetowe spotkania z FeNkiem i Agatą Kawełczyk – prelegentką dziecięcych koncertów w Sali Koncertowej.

W pierwszym odcinku – opublikowanym na naszym profilu oraz na stronie internetowej 19 kwietnia o godzinie 11:00 – opowiedzieli oni o ciszy w muzyce. Obok muzycznych opowieści przygotowali także zadania i niespodzianki. Następnych odcinków mogą się Państwo spodziewać w kolejne niedziele o tej samej porze!

Wszystkie odcinki „Filharmonii domowej dla mniejszych i większych”, informacje dotyczące zadań oraz przygotowane przez nas materiały – rebusy, zadania, kolorowanki – umieszczamy w zakładce Edukacja na stronie internetowej Filharmonii http://filharmonia.pl/edukacja/filharmonia-domowa/.

Serdecznie zapraszamy do dzielenia się naszą wiadomością z Uczniami, Nauczycielami i Rodzicami.

 

Pozdrawiamy serdecznie

Dział Edukacji Filharmonii Narodowej

Rytmika-21 kwietnia

Dzień dobry,

 

dziś proponuję Wam taniec do piosenki zegarowej. Spróbujcie się jej nauczyć śpiewać. 

 

https://www.facebook.com/mariazofia.tomaszewska/videos/2411443428987708/  

Czy wiecie, co trwa dłużej, godzina czy minuta? A co jest dłuższe - minuta czy sekunda?

 

W muzyce też mamy różną długość dźwięków, określaną jako ich wartość rytmiczna. Po prostu są dźwięki krótsze i dłuższe. Kiedyś o tym rozmawialiśmy, układaliśmy różne rytmy i rysowaliśmy nuty - może niektórzy pamiętają. :)

 

Najdłuższa nuta w muzyce to cała nuta, połowa całej nuty to półnuta, połowa półnuty to ćwierćnuta, połowa ćwierćnuty to ósemka, a połowa ósemki to szesnastka. 

 

Dziś skupimy się na ćwierćnutach, ósemkach i szesnastkach, tak jak w zegarze mamy godziny, minuty i sekundy. Sekunda trwa bardzo krótko, prawda? Spróbujcie stukać paluszkami o podłogę lekko, równo i szybko. To właśnie sekundy, czyli w muzyce - szesnastki.

A teraz wstańcie i pójdźcie po pokoju szybkim marszem. To nasze minuty, czyli w muzyce - ósemki. Są dwa razy wolniejsze od szesnastek. Jeśli mama, tata lub ktoś z rodzeństwa bawi się z Wami, spróbujcie jednocześnie pokazać szesnastki i ósemki (jedna osoba stuka palcami, druga idzie szybkim krokiem dookoła). A teraz ćwierćnuty - to eleganckie panny, które nigdzie się nie spieszą. Są dwa razy wolniejsze od ósemek i cztery razy wolniejsze od szesnastek! Jeśli macie w okolicy jeszcze trzecią osobę - spróbujcie zrobić taki cały muzyczny zegar! Jedna osoba stuka paluszkami (możecie też wziąć instrument perkusyjny, jaki macie pod ręką - np łyżki drewniane) siedząc na środku pokoju. Druga osoba szybkim marszem chodzi na około tej pierwszej osoby, a trzecia osoba chodzi jeszcze większym kołem i wolnym krokiem. Dodajcie jeszcze dźwięk - i zegar będzie kompletny :) Np szesnastki cyk-cyk-cyk-cyk, ósemki tik-tak-tik-tak, a ćwierćnuty bim-bom, bim-bom. 

 

Jeśli macie ochotę pochwalić się Waszym wykonaniem "zegara", to prześlijcie krótki filmik na adres przedszkola - z przyjemnością go obejrzę!

 

Na koniec oryginał piosenki - zaproście rodziców na dyskotekę, myślę, że dziadkom by się też spodobało, możecie im wysłać link do piosenki! Dobrej zabawy!

 

https://www.youtube.com/watch?v=EZN2y-bJ-kQ  

 

pozdrawiam

Anna Herman

 

Propozycje zabaw, piosenek, wierszyków dla dzieci.

link do piosenki
https://www.youtube.com/watch?v=LFPthrmErcY

Maszeruje wiosna” K. Bożek – Gowik

Znalezione obrazy dla zapytania: Wiosna obrazki wiosenne

 

Zabawa logopedyczna „Wiosenne porządki”

Idzie wiosna, należy zrobić wiosenne porządki w buzi.

Najpierw malujemy sufit (język wędruje po podniebieniu),

potem ściany (język po wewnętrznej stronie policzków).

Zamiatamy podłogę (język porusza się po dolnych dziąsłach).

Teraz czas umyć okna (język przesuwa się po zębach górnych i dolnych).

Pierzemy firanki (parskanie wargami).

Zamiatamy schody (oblizywanie warg).

Porządkujemy strych (język podnosi się do górnych dziąseł)

i piwnicę (język na dolne dziąsła).

Jesteśmy zadowoleni ze swojej pracy, uśmiechamy się (wargi rozciągają się w uśmiechu) i cmokamy z zadowoleniem („buziaczki”).

 

Drodzy rodzice zachęcamy Was do przeczytania dzieciom opowiadania, które ma na celu kształtowanie uważnego słuchania oraz nawyków prozdrowotnych.

Znalezione obrazy dla zapytania: marcowa pogoda ilustracja

 

Opowiadanie Ewy Stadtmüller „Marcowa pogoda”.

  • Niestety, znów mamy marcową pogodę – westchnęła pani, zapraszając swoją grupę do zajęcia miejsca na „zaczarowanym dywanie”. – Może wiecie, dlaczego akurat ten miesiąc płata nam takie figle?
  • Bo jest złośliwy? – zaczął się zastanawiać Bartek.
  • A może ma za mało siły, żeby pokonać zimę? – stanęła w obronie marca Joasia.
  • Albo po prostu… lubi, kiedy ciągle coś się zmienia – wzruszył ramionami Adaś.
  • Wyobraźcie sobie, że całkiem przypadkowo znalazłam odpowiedź na to pytanie – szepnęła tajemniczo pani, otwierając grubą książkę z bajkami. – Posłuchajcie.

Zima już dawno powinna powędrować za siódmą rzekę i siódmą górę, a tu tymczasem sypnęło śniegiem, a mróz ścisnął tak, jakby to był grudzień, a nie marzec.

  • To niesprawiedliwe! – zdenerwował się deszcz. – Teraz miała być moja kolej! Wiosno!!!

Gdzie ty się podziewasz?

  • Nie uważasz, kochana, że najwyższa pora oczyścić nieco atmosferę? – zamruczał basem grzmot.
  • Chętnie się przyłączę! – zawtórował mu wiatr.
  • My też! – rozjaśniły się błyskawice. – Rozpętajmy wreszcie prawdziwą wiosenną burzę!
  • Jestem gotów! – zawołał ochoczo grad.
  • Poczekam, aż się wyszalejecie, i wtedy wyjdę na spacer – postanowiło słoneczko. – Uwielbiam przeglądać się w kałużach i kropelkach deszczu, które jeszcze huśtają się na listkach. Lubię, kiedy ptaszki, ćwierkając wesoło, suszą piórka, a dzieci biegają co sił, łapiąc na noski pierwsze wiosenne piegi. Tylko… gdzie ta Wiosna?
  • Witajcie, kochani! – rozległ się nagle wesoły, dźwięczny głosik. – Przepraszam za spóźnienie, ale utknęłam w zaspie. Zaraz wszystko naprawimy. Kto pierwszy chce mieć dyżur?
  • Ja!!! – zawołali wszyscy naraz.
  • To niemożliwe – zmarszczyła brwi Wiosna. – Zrobi się straszny bałagan. Pogoda zwariuje, a ludzie nie będą wiedzieli, jak się ubrać.

Deszcz, wiatr, grad i słońce poszeptały chwilę między sobą i zgodziły się, że każdy powinien poczekać cierpliwie na swoją kolej. Niestety, jeszcze tego samego dnia deszcz nie wytrzymał i wpadł w sam środek słonecznej pogody, po czym – zawstydzony – znikł równie szybko, jak się pojawił. Inni natychmiast zaczęli go naśladować i zanim Wiosna zrobiła z tym porządek, minął cały marzec.

  • To dlatego marcowa pogoda ciągle się zmienia – zrozumiała wreszcie Ada.
  • Ludzie wiedzą o tym i dlatego na wszelki wypadek ubierają się na cebulkę – uśmiechnęła się pani – a wasze mamy dają wam do przedszkola pelerynki i parasole, nawet gdy rano jest ładnie.
  • O, chyba wygrywa słoneczko! – zauważyła Ola, zerkając przez okno.

 

Po przeczytaniu opowiadania możemy zapytać swoje pociechy:

  • O czym była bajka, którą przeczytała dzieciom nauczycielka?
  • Co to znaczy: ubierać się na cebulkę?
  • Dlaczego powinniśmy się tak ubierać w marcu?

 

Ćwiczenie sprawności manualnej - wycinanie nożyczkami

  • Kolejną propozycją zabawy jest wycinanie z czasopism lub gazetek reklamowych zdjęć przedstawiających części garderoby. Potrzebne będą: nożyczki, klej, kartka papieru, kredki. Wycięte elementy można przykleić na postać ludzką.

 

  • Zabawa ruchowo-rytmiczna „Jakie odgłosy wydaje deszcz?” na podstawie rymowanki I. Fabiszewskiej
  • Plim, plim, plam-                         dziecko uderza palcami o podłogę
  • lecą krople z nieba.                      opuszcza powoli ręce z góry na dół  poruszając
  • jednocześnie palcami
  •  
  • Plim, plim, plam-                          dziecko uderza palcami o podłogę
  • więcej ich nie trzeba.                    uderza dłońmi o kolana
  •  
  • Plim, plim, plam-                          dziecko uderza palcami o podłogę
  • na słońce czekamy.                        klaszcze w dłonie
  •  
  • Plim, plim, plam-                          dziecko uderza palcami o podłogę
  • dość już deszczu mamy.                układa dłonie na kolanach
  •  

p. Mariola

propozycje piosenek do nauczenia lub po prostu posłuchania w gronie rodzinnym. 

 

Zabawy z piosenką: 

- weźcie po dwa plastikowe kubeczki lub łyżki i rytmicznie uderzajcie w podłogę podczas refrenów piosenek

-  wymyślcie razem, co jest zielone, spróbujcie poudawać ruchem żaby, jaszczurki, dinozaury, listki itp

- włączajcie pauzę podczas słuchania piosenki w nieregularnych odstępach. Gdy dzieci usłyszą ciszę, mają zastygnąć nieruchomo (żabki chowają się przed bocianem.

 

Rytmika:

Propozycje piosenek do nauczenia lub po prostu posłuchania w gronie rodzinnym. 

 

Piosenka dla dzieci młodszych (3-4latki):

https://www.youtube.com/watch?v=raq4h4Ap9CY&list=RDraq4h4Ap9CY&start_radio=1&t=51  

 

Piosenka do słuchania

https://www.youtube.com/watch?v=YzMADXJp_Tk&list=RDraq4h4Ap9CY&index=3  

Zabawy z piosenką: 

- weźcie po dwa plastikowe kubeczki lub łyżki i rytmicznie uderzajcie w podłogę podczas refrenów piosenek

-  wymyślcie razem, co jest zielone, spróbujcie poudawać ruchem żaby, jaszczurki, dinozaury, listki itp

- włączajcie pauzę podczas słuchania piosenki w nieregularnych odstępach. Gdy dzieci usłyszą ciszę, mają zastygnąć nieruchomo (żabki chowają się przed bocianem.

 

Drodzy Rodzice,

Chcielibyśmy przedstawić Wam propozycje Polskiego Radia Dzieciom. Jest to miejsce, gdzie znajdziecie wiele audycji edukacyjnych dla dzieci, bajek, słuchowisk oraz porad dla rodzica, a gdzie nie usłyszycie żadnych reklam. Polskie Radio Dzieciom w ciągu tygodnia nadaje ponad 100 premierowych audycji naukowych, kulturalnych oraz podróżniczych. Audycje emitowane na antenie, dostępne są także na stronie www.polskieradiodzieciom.pl. Zachęcamy Was do sięgnięcia po to narzędzie i do odkrywania jego tajemnic w warunkach domowych przez przedszkolaka oraz ucznia.

 

Rymika-zabawy przy muzyce:

Dzieciom trzyletnim proponuję zabawę z piosenką o kurczaczku. Jak myślicie, czy mały kurczaczek wydaje cienkie, czy grube dźwięki? Spróbujcie pobawić się w kurczaczki - myślę, że biegają leciutko na paluszkach machając małymi skrzydełkami. Gdy się zmęczą, przykucają i cichutki piszczą (pi-pi-pi). 

Wyjątkowe ŻYCZENIA WIELKANOCNE wesołe na Facebooka, SMS, Whatsapp ...

A teraz pobawmy się, że jesteśmy jajkami - wszystkie dzieci zwijają się w kulkę (kolana przy klatce piersiowej, obejmujemy nogi rękami) i bujamy się z plecków na jeden i drugi bok. Najlepiej na dywanie... :)

Link do piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=SE8-tteo9wg 

Pozdrawiam,

Anna Herman

Język angielski-kwiecień

Drogie Dzieci

Drodzy Rodzice

Witam Was serdecznie w kolejnym tygodniu naszej wiosennej  pracy z angielskim J

How are you today?  Are you good?  Are you great? Are you wonderful? ….

Temat przewodni na ten tydzień brzmi:  MY LITTLE SEED.  

image.png

Proszę abyście najpierw obejrzeli krótki filmik. Można go obejrzeć nawet kilka razy  -  może uda się Wam nawet powtórzyć ten wierszyk. To dobry czas żeby jakieś nasionko posadzić  powtarzając przy tym  rymowankę z filmiku – można też  przy tym pomyśleć jakieś życzenie.  Make a wish.

Chciałabym abyście zapamiętali słówka z wierszyka:

a seed – nasionko; earth – ziemia -  gleba  (ale nie planeta Ziemia  - the Earth); a hole –dziura, dołek;

a wish – życzenie, the Sun – Słońce;  a while – chwila,  a flower – kwiat;  to pat – poklepać;

to water –podlewać; to grow – rosnąć

https://www.youtube.com/watch?v=4Znej44BR8I

A little seed by Mabel Watts

 A little seed for me to sow

A little earth to make it grow

A little hole, a little pat

 A little wish and that is that

 A little sun, a little shower

A little while, and then... a flower!

Przesyłam Wam również link do piosenki  - starajmy się powtarzać albo chociaż pokazywać. Najpierw oglądamy i słuchamy. Za drugim razem zamieniamy się w małe ziarenko i pokazujemy jak ono wzrasta: Turn into a little seed. Curl up like a hedgehog and wait for a while. Then you can start to grow very slowly. You can even sprinkle water on your child’s head.  Jeśli będziecie chciały się tak pobawić to możecie poprosić  Rodziców aby Was (czyli nasionka)  pokropili wodą  żebyście  rosły szybciej. Remember to water your plant.

https://www.youtube.com/watch?v=9oRarzP4oyU

I know that you are growing so fast. What’s your height? Maybe you grow 2 cm per month.

 

Kolejne  zadanie wiąże się również ze słuchaniem. Mam nadzieję, że zachęci Was do przeliczania po angielsku różnych przedmiotów które Was otaczają. Najpierw posłuchajcie, potem przeliczcie głośno  to co jest na obrazkach w załączniku (Counting to 10). Możecie pokolorować cyfry i je powycinać tak aby się bawić w wyszukiwanie różnych numerów tak jak w piosence.

Do you love counting? I love counting to four. How about you? Maybe you love counting to nine or even ten.

I’m looking for the number five. Where is number five?  Let’s look for number five. I see five. 

 

Ciekawa jestem jak tam Wasze sekretne słówka? Czy już się ich troszkę nazbierało?  Mam dla Was propozycję zabawy w LOUD AND QUIET -  trochę takie nasze ciepło zimno. Oczywiście słówko z karteczki możemy zastąpić przedmiotem, który ono nazywa. Chowamy je gdzieś w pokoju ale tak by było trochę widoczne.  Powtarzamy nazwę głośno, kiedy osoba szukająca jest blisko tego przedmiotu - im bliżej tym powtarzamy głośniej. Kiedy mówimy cicho to znaczy, że szukający jest w niewłaściwym miejscu i powinien szukać gdzie indziej.

Enjoy your time!

Goodbye

Your teacher Magda J

 

Rytmika- 07. 04.

Dzień dobry wszystkim!

Dziś proponuję Wam najpierw małą rozgrzewkę z piosenką:

https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ 

 

Jeśli spodobała się Wam ta piosenka, to możecie zaczynać od niej każdy dzień!

 

Dla dzieci młodszych proponuję piosenką świąteczną o zajączku i pisankach:

 

https://www.youtube.com/watch?v=t-jVEPrPR9c&list=PL7Lg168IaC6QDAzGhO8ZPRo7nM_jIqHU2 

 

Piosenka do słuchania i dla dzieci starszych do śpiewania:

 

https://www.youtube.com/watch?v=OHpFsw918dk  

 

Spróbujcie proszę poskakać jak zajączki (obie nóżki razem). A teraz zobaczmy, czy skaczącemu zajączkowi łatwo było przenosić pisanki. Weźcie proszę nietłukącą się miseczkę (np plastikową lub metalową) i włóżcie do niej kulki lub piłeczki. Teraz spróbujcie podskakując przenieść kuleczki z pokoju do pokoju. Udało się? Brawo! Jeśli nie, spróbujcie jeszcze raz :)

 

Posłuchajcie teraz piosenki o zajączku. Podoba Wam się? To posłuchajcie jeszcze raz i spróbujcie zaśpiewać. Przy słowach "hopla hopla" dwa razy uderzacie dłońmi o uda, przy słowach "raz i dwa" klaszczecie trzy razy w dłonie. Przy słowach "skacze zając hopsasa" podskakujecie do góry na dwóch nóżkach. Zwrotki tańczymy dowolnie (np chodzimy w kółeczku z mamą, tatą lub rodzeństwem). 

Zajączek Wielkanocny Zdjęcia Stockowe - 123RF

pozdrawiam Was serdecznie

Anna Herman

Anna Herman

 

Rytmika-09 kwietnia

Dzień dobry!

To już nasze ostatnie zajęcia przed Wielkanocą.

Przypomnijcie sobie rozgrzewkę:

https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ 

Czy umiecie już sami ją zaśpiewać?

Wymyślcie swoje własne ćwiczenia - może skoki albo przysiady?

Powtórzcie proszę piosenki o tematyce wielkanocnej:

https://www.youtube.com/watch?v=t-jVEPrPR9c&list=PL7Lg168IaC6QDAzGhO8ZPRo7nM_jIqHU2

Życzę Wam wszystkim i waszym Rodzinom spokoju, radości i zdrowia.

Pozdrawiam serdecznie

Anna Herman

 

Rytmika-16. 04.

Dzień dobry wszystkim!

Dla dzieci młodszych przygotowałam dziś zabawę "Muzyczne stop". Spróbujcie też pobawić się ruchem. Możecie skakać np na jednej nodze, chodzić na czworakach, skakać do tyłu (ostrożnie!) lub kręcić się w kółko. Wymyślajcie własny taniec! Ważne, żeby zatrzymać się, gdy w piosence jest "stop".

https://www.youtube.com/watch?v=dqk_IongIzI&list=PLxQNPn812PsyKk7dzASvgRYY0tzrrbQ9P&index=2

 

Rytmika-17. 04.

Dzień dobry,

Wszystkie dzieci zapraszam dziś do posłuchania wiosennej piosenki: 

 

https://www.youtube.com/watch?v=VR50rxz_wGM  

 

     1. Nad brzegiem rzeki żabki siedziały

         i coś do ucha sobie szeptały.

    Kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum ,

    kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum.

 

    2. Przyleciał bociek, usiadł na płocie

    i do drugiego boćka klekoce.

    Kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle,

    kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle.

 

         3. Wszystko usłyszał mały wróbelek

         i przetłumaczył na ptasie trele.

         Ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir,

         ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir.

         Wiosna, wiosna, znów przyszła wiosna,

         wiosna, wiosna jest już wśród nas.

 

Zapamiętajcie proszę, jakie odgłosy wydawała żabka, jakie bociek, a jakie wróbelek. Spróbujcie je powtórzyć! Jakie odgłosy wydają inne, znane Wam zwierzątka? (pies, kot, myszka, krowa itd). Spróbujcie proszę naśladować te zwierzątka. A teraz zaśpiewajcie całą zwrotkę piosenki "po żabkowemu", "po bocianiemu", "po pieskowemu" i w jakim jeszcze "zwierzęcym języku" macie ochotę :) Możecie też wymyślić jeszcze inne, zupełnie wykręcone odgłosy (tru, blu, trumt, blamsk itp). Zróbcie zawody, komu nie poplącze się język! Dobrej zabawy!

 

Starsze dzieci zachęcam dodatkowo do przygotowania akompaniamentu instrumentalnego do refrenu piosenki. Posłuchajcie uważnie rytmu refrenu (powtarza się, prawda?) i spróbujcie ten rytm (kum kum...., kle kle... ćwir ćwir...) wystukać na dostępnych w domu instrumentach perkusyjnych (drewniane łyżki, pokrywka od garnka i łyżka, stukanie w podłogę lub o krzesło - co tylko przyjdzie Wam do głowy i na co zgodzą się rodzice :))

 

Pozdrawiam serdecznie

Anna Herman

Rekrutacja 2019/2020
17/05/2019 - 13:11

Dyrektor Przedszkola zaprasza rodziców dzieci 3.letnich przyjętych w rekrutacji na rok szkolny 2019/20120

na spotkanie informacyjne w dn. 29. 05. 2019 r. o godz. 17:00.

Spotkanie, zarówno dla rodziców dzieci przyjętych na ul.S. Bartosika 5, jak i Abrahama 10, odbędzie się w budynku przy ul. S. Bartosika 5.

 

ul_Bartosika
  • Krasnale
  • Pszczółki
Spotkania adaptacjyne dla dzieci przyjętych w rekrutacji 2016/2017-ul. Bartosika
31/05/2016 - 12:09

Spotkania adaptacyjne dla dzieci przyjętych w rekrutacji na rok szkolny 2016/2017 (ul.Bartosika 5)odbędą się w następujących terminach: 20, 21, 22, oraz 27, 28, 29 czerwca w godz. 16:00-17:00. Serdecznie zapraszamy dzieci z rodzicami do wspólnej zabawy.

ul_Bartosika
  • Krasnale
  • Smerfy