Aktualności (ul_Abrahama) (Pszczółki)

Witam serdecznie wspaniałych rodziców i moje małe, dzielne „Pszczółki”.

Bardzo brakuje mi codziennego uśmiechu Państwa dzieci i ich głosu, brakuje mi także codziennego kontaktu z Państwem i ciepłych rozmów.

Niestety nie jest to łatwy czas dla nas wszystkich, dlatego dbajcie o własne rodziny i domowe relacje, uśmiechajcie się, rozmawiajcie, opowiadajcie sobie różne ciekawe historie.

Chciałabym Państwu zaproponować, co można zrobić z dzieckiem, by, choć troszeczkę przypomnieć mu przedszkolu, o naszych zabawach, rytuałach, wierszykach, wyliczankach i zabawach paluszkowych.

W marcu rozmawialiśmy o przedwiośniu, obserwowaliśmy zmieniającą się przyrodę podczas spacerów i wyjść do ogródka, poznaliśmy pierwsze oznaki wiosny ( bazie i przebiśniegi, pączki na krzewach, krokusy w naszym ogródku). Nie udało nam się rozmawiać o wiośnie, która była zaplanowana w planie dydaktyczno- opiekuńczo – wychowawczym. W kwietniu o zbliżających się świętach wielkanocnych.

 

 

Moje propozycje zabawy z dziećmi w domu:

1. Zróbcie zdrowe, wiosenne śniadanko- celebrujcie razem te chwile ( w przedszkolu dziecko samo komponowało kanapki wybierając warzywa).  Możecie przy tym mówić wierszyk o „Kanapce”, przypomnijcie dzieciom, a one pokażą - ad1. Bardzo proszę, aby przypominać i zachęcać dziecko do prawidłowego trzymania sztućców podczas spożywania posiłków) Dzieci bardzo chcą to robić dobrze). Wspólnie gotujcie, pieczcie ciasteczka, wykrawajcie foremkami, pieczcie maffiny, przeliczajcie wasze wypieki, utrwalajcie przeliczanie w zakresie 5, chętne dzieci w zakresie 10.

2. Segregujcie pranie, utrwalajcie kolory, wywieszajcie pranie, zróbcie konkurs, kto zmieści więcej na jednym pałąku, ćwiczcie współpracę obu rąk, motorykę małą, koordynację wzrokowo- ruchową.

3. Rysujcie wg instrukcji mamy bądź taty, używajcie pojęć: w bok, w dół, w górę, jeszcze w górę,” na koniec powiedzcie: „ o, tak pięknie!”( proponuję: tulipana, wiosenne słonko, ptaszka, głowonoga- super bohatera), kolorujcie, zwracajcie uwagę jak dziecko trzyma kredkę. ( dzieci to potrafią).

4. Stemplujcie- możecie zrobić stemple z ziemniaków z figurami, utrwalajcie figury geometryczne, kolory, przeliczajcie, nazywajcie liczebnikiem.

5. Bawcie się ciastoliną, piaskiem kinetycznym, plasteliną. Przede wszystkim ugniatanie i rozgrzewanie jest świetną zabawą, która angażuje dwie ręce i jest wspierana współpraca obu półkul, lepcie kulki, wałeczki. Wylepiajcie plasteliną, wykonajcie ćwiczenia grafomotoryczne.

Zabawy paluszkowe:

Małe rączki

Małe rączki sobie klaszczą,
Czasem także się pogłaszczą
I w kolanka zastukają
No i dzieciom pomachają.

Rączki robią klap klap klap

Rączki robią klap klap klap
Nóżki robią tup, tup, tup
Tutaj swoją głowę mam
A na brzuszku bam bam bam.

6. Fitness dla dzieci, polecam Move To Learn na yt, , Little Sports na yt, „Zabawy ruchowe z Pippi” na yt

propozycje piosenek do nauczenia lub po prostu posłuchania w gronie rodzinnym. 

Rytmika:

Zabawy z piosenką: 

- weźcie po dwa plastikowe kubeczki lub łyżki i rytmicznie uderzajcie w podłogę podczas refrenów piosenek

-  wymyślcie razem, co jest zielone, spróbujcie poudawać ruchem żaby, jaszczurki, dinozaury, listki itp

- włączajcie pauzę podczas słuchania piosenki w nieregularnych odstępach. Gdy dzieci usłyszą ciszę, mają zastygnąć nieruchomo (żabki chowają się przed bocianem.

 

Piosenka dla dzieci młodszych (3-4latki):

https://www.youtube.com/watch?v=raq4h4Ap9CY&list=RDraq4h4Ap9CY&start_radio=1&t=51 

Piosenka do słuchania

https://www.youtube.com/watch?v=YzMADXJp_Tk&list=RDraq4h4Ap9CY&index=3 

 

Drodzy Rodzice,

Chcielibyśmy przedstawić Wam propozycje Polskiego Radia Dzieciom. Jest to miejsce, gdzie znajdziecie wiele audycji edukacyjnych dla dzieci, bajek, słuchowisk oraz porad dla rodzica, a gdzie nie usłyszycie żadnych reklam. Polskie Radio Dzieciom w ciągu tygodnia nadaje ponad 100 premierowych audycji naukowych, kulturalnych oraz podróżniczych. Audycje emitowane na antenie, dostępne są także na stronie www.polskieradiodzieciom.pl. Zachęcamy Was do sięgnięcia po to narzędzie i do odkrywania jego tajemnic w warunkach domowych przez przedszkolaka oraz ucznia.