Aktualności (ul_Abrahama) (Motylki)

Szanowni Państwo,

Na podstawie § 18 ust. 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (Dz. U. z 2003 r. poz. 69, z późn. zm.) informuję, że w Przedszkolu, za zgodą organu prowadzącego, zostały zawieszone zajęcia w  dniu 29 czerwca  2020 r.

Dyrektor Przedszkola nr 198

Rytmika-17 czerwca

Dzień dobry!

Dziś proponuję Wam rejs z muzyką pana Kamila Saint-Saensa. Popatrzcie, posłuchajcie i pobawcie się z muzyką.

My w trasie: Słownik pojęć żeglarskich - na wesoło

https://www.facebook.com/watch/?v=569717697075935  

 

A skoro rejs, to również muzyka, związana z żeglarstwem - czyli szanty. Jeśli macie ochotę, nauczcie się proszę tej szanty:

 

https://www.youtube.com/watch?v=_pCdk5uGNyU 

 

Dobrej zabawy!

 

Pozdrawiam

Anna Herman 

 

Zamiast tzw. dyżurów wakacyjnych, sześć tygodni pracy placówki.

W lipcu i sierpniu 2020 r. dzieci będą mogły przez 6 tygodni uczęszczać do swojego przedszkola/oddziału przedszkolnego w szkole. Przez okres 2,5 tygodnia placówki pozostaną zamknięte.

W celu zapewnienie dzieciom i nauczycielom bezpieczeństwa, przedszkola i oddziały przedszkolne w szkołach nie będą prowadziły opieki dla dzieci z innych placówek.

Dotychczas stosowana w m.st. Warszawie organizacja tzw. dyżurów wakacyjnych w przedszkolach i oddziałach przedszkolnych w szkołach podstawowych, wiążąca się z przemieszczaniem dzieci między placówkami, zwiększałaby niebezpieczeństwo zarażenia wirusem. 

Funkcjonowanie placówek będzie dostosowane do aktualnych przepisów dotyczących zagrożenia epidemicznego.

 

Rytmika- 03 czerwca

Dzień dobry!

Dziś proponuję Wam zabawę z muzyką Edwarda Griega. Posłuchajcie!

https://www.facebook.com/groups/181801076353963/ 

Czy macie w domu kolorowe chustki? Mogą być apaszki, ściereczki, nawet chustki higieniczne :) Weźcie po jednej do każdej rączki i usiądźcie na krzesłach tak, żeby można było każde krzesło okrążyć. Bawcie się dobrze!

https://www.facebook.com/groups/181801076353963/ 

Pozdrawiam

Anna Herman

Rytmika-29 maja

Dzień dobry!

Dziś pobawimy się z meksykańskim tańcem La Raspa. Ten taniec pochodzi z miasta Veracruz i często wykonywany jest podczas uroczystości szkolnych. 

Mi podoba się w nim to, że zbudowany jest jak piosenka - ze zwrotek i powtarzającego się refrenu. 

Jak się bawić z La Raspa? Poniżej przesyłam Wam kilka inspiracji: ruchową, taneczną i perkusyjną. Zachęcam Was też do wymyślenia własnego układu lub instrumentacji - z zachowaniem podziału na zwrotki i wracający refren. Miłej zabawy!

Wizerunek, wektor, meksykanin, rysunek, szczęśliwy.

La Raspa podkład

https://www.youtube.com/watch?v=edUxc_LaJ1E  

 

 

La Raspa - ręce

https://www.facebook.com/watch/?v=274004830452970  

 

La Raspa - taniec

https://www.youtube.com/watch?v=3TRV2UJmr9Q  

 

La Raspa - perkusyjnie

https://www.youtube.com/watch?v=09KMC985zCo&list=RD_lb7XU1XFSo&index=8  

 

Pozdrawiam

Anna Herman

Psycholog przedszkolny:kontakt:

anna.knypinska@ppp16waw.pl

Rytmika-15. 05.

Dzień dobry,

dzisiaj mam dla Was zabawę przy melodii Tarantelli. Tarantella to szybki, włoski taniec ludowy, pochodzący z Neapolu. Charakteryzuje się powtarzalnym rytmem i szybkim tempem. Spróbujcie!

 

https://www.facebook.com/edumuzgdynia/videos/613951785866102/

 

Na wyciszenie proponuję bajkę muzyczną o zielonej łące. Wyobraźcie sobie taką wiosenną, ciepłą łąkę. Jakie zwierzątka mogą się jeszcze na niej pojawić?

 

https://www.facebook.com/watch/?v=744070573008588

 

Na koniec - zabawa, która bardzo mi się spodobała. Miłego weekendu!

https://www.facebook.com/marcos.tanaka2/videos/2944227315657796/

 

Pozdrawiam serdecznie

Anna Herman

Opieka przedszkolna od 18 maja.

Informuję, że potwierdzeniem zakwalifikowania dziecka do korzystania  z opieki przedszkolnej w trakcie trwania epidemii COVID-19 od 18 maja 2020 r.

będzie mail potwierdzający wysłany przez Przedszkole do rodzica 13 maja.

Dyrektor Przedszkola

Rytmika-05 maja

Dzień dobry,

dziś mam dla Was film o kompozytorze, którego poznaliśmy ostatnio przy okazji hymnu Unii Europejskiej. Ludwig van Beethoven to twórca Ody do radości, którą właśnie Unia Europejska przyjęła za swój hymn. 

 

W tym roku obchodzimy okrągłą rocznicę urodzin Beethovena. Którą? 

O wszystkim dowiecie się z filmu. Miłego oglądania!

 

https://www.facebook.com/watch/?v=4275914172422370  

 

Mam dla Was jeszcze piosenkę - do posłuchania i zaśpiewania. Wszyscy dookoła mówią o wirusach - powstają też na ten temat piosenki. 

 

https://www.youtube.com/watch?v=QT-2bnINDx4  

 

Miłej zabawy!

 

pozdrawiam

Anna Herman

 

Rytmika-23 kwietnia

Dzień dobry,

ostatnio rozmawialiśmy o wartościach rytmicznych (ćwierćnutach, ósemkach i szesnastkach) i bawiliśmy się w zegar, pamiętacie? Dziś obejrzyjcie załączony film - zobaczycie, jak te i inne (półnuta i cała nuta) wartości zapisać. 

Wartości rytmiczne nut - ppt video online pobierz

Jeśli będziecie mieć ochotę, to narysujcie nuty - może kojarzą Wam się z jakimiś zwierzątkami? Możecie zmienić nuty w zwierzątka i nadać im nazwy.

https://www.youtube.com/watch?v=ZNYBvHTGP1U&fbclid=IwAR1IYTxxVg_ykNNrrjf7I9Jo4NbmTRM4RqzAQop1--_R35IR4Z71uxfU-lc

Przygotujcie trzy rodzaje instrumentów perkusyjnych - np pokrywki, drewniane łyżki i plastikowe klocki.

Spróbujcie grać dłuższe i krótsze wartości na tych instrumentach. Pamiętajcie, że krótsze wartości są krótsze o POŁOWĘ, czyli zawsze w jednej ćwierćnucie będą dwie ósemki, w jednej ósemce będą dwie szesnastki. Starajcie się utrzymać jedno tempo!

Powtórzcie też proszę naszą piosenkę o zegarze.

Dobrej zabawy!

Pozdrawiam

Anna Herman

 

Szanowni  Państwo,

Serdecznie zapraszamy do uczestnictwa w naszym internetowym cyklu „Filharmonia domowa”!

Nie możemy się spotkać na koncertach, dlatego zachęcamy do śledzenia naszych muzycznych działań na stronie internetowej Filharmonii Narodowej

(filharmonia.pl) oraz na naszym fanpagu na facebooku (https://www.facebook.com/FilharmoniaNarodowaWarszawa/). Codziennie pojawiają się tam nowe materiały wideo z udziałem artystów Filharmonii Narodowej, którzy wykonują utwory, wyjaśniają pojęcia muzyczne oraz opowiadają anegdoty ze swojej pracy.

„Filharmonia domowa” nie zapomina o naszych najmłodszych słuchaczach! Co niedzielę zapraszamy na internetowe spotkania z FeNkiem i Agatą Kawełczyk – prelegentką dziecięcych koncertów w Sali Koncertowej.

W pierwszym odcinku – opublikowanym na naszym profilu oraz na stronie internetowej 19 kwietnia o godzinie 11:00 – opowiedzieli oni o ciszy w muzyce. Obok muzycznych opowieści przygotowali także zadania i niespodzianki. Następnych odcinków mogą się Państwo spodziewać w kolejne niedziele o tej samej porze!

Wszystkie odcinki „Filharmonii domowej dla mniejszych i większych”, informacje dotyczące zadań oraz przygotowane przez nas materiały – rebusy, zadania, kolorowanki – umieszczamy w zakładce Edukacja na stronie internetowej Filharmonii http://filharmonia.pl/edukacja/filharmonia-domowa/.

Serdecznie zapraszamy do dzielenia się naszą wiadomością z Uczniami, Nauczycielami i Rodzicami.

 

Pozdrawiamy serdecznie

Dział Edukacji Filharmonii Narodowej

Rytmika-21 kwietnia

Dzień dobry,

dziś proponuję Wam taniec do piosenki zegarowej. Spróbujcie się jej nauczyć śpiewać.

https://www.facebook.com/mariazofia.tomaszewska/videos/2411443428987708/  

Czy wiecie, co trwa dłużej, godzina czy minuta? A co jest dłuższe - minuta czy sekunda?

W muzyce też mamy różną długość dźwięków, określaną jako ich wartość rytmiczna. Po prostu są dźwięki krótsze i dłuższe. Kiedyś o tym rozmawialiśmy, układaliśmy różne rytmy i rysowaliśmy nuty - może niektórzy pamiętają. :)

 

Najdłuższa nuta w muzyce to cała nuta, połowa całej nuty to półnuta, połowa półnuty to ćwierćnuta, połowa ćwierćnuty to ósemka, a połowa ósemki to szesnastka. 

 

Dziś skupimy się na ćwierćnutach, ósemkach i szesnastkach, tak jak w zegarze mamy godziny, minuty i sekundy. Sekunda trwa bardzo krótko, prawda? Spróbujcie stukać paluszkami o podłogę lekko, równo i szybko. To właśnie sekundy, czyli w muzyce - szesnastki.

A teraz wstańcie i pójdźcie po pokoju szybkim marszem. To nasze minuty, czyli w muzyce - ósemki. Są dwa razy wolniejsze od szesnastek. Jeśli mama, tata lub ktoś z rodzeństwa bawi się z Wami, spróbujcie jednocześnie pokazać szesnastki i ósemki (jedna osoba stuka palcami, druga idzie szybkim krokiem dookoła). A teraz ćwierćnuty - to eleganckie panny, które nigdzie się nie spieszą. Są dwa razy wolniejsze od ósemek i cztery razy wolniejsze od szesnastek! Jeśli macie w okolicy jeszcze trzecią osobę - spróbujcie zrobić taki cały muzyczny zegar! Jedna osoba stuka paluszkami (możecie też wziąć instrument perkusyjny, jaki macie pod ręką - np łyżki drewniane) siedząc na środku pokoju. Druga osoba szybkim marszem chodzi na około tej pierwszej osoby, a trzecia osoba chodzi jeszcze większym kołem i wolnym krokiem. Dodajcie jeszcze dźwięk - i zegar będzie kompletny :) Np szesnastki cyk-cyk-cyk-cyk, ósemki tik-tak-tik-tak, a ćwierćnuty bim-bom, bim-bom. 

 

Jeśli macie ochotę pochwalić się Waszym wykonaniem "zegara", to prześlijcie krótki filmik na adres przedszkola - z przyjemnością go obejrzę!

 

Na koniec oryginał piosenki - zaproście rodziców na dyskotekę, myślę, że dziadkom by się też spodobało, możecie im wysłać link do piosenki! Dobrej zabawy!

 

https://www.youtube.com/watch?v=EZN2y-bJ-kQ  

 

pozdrawiam

Anna Herman

 

 

Ćwiczenia i zabawy logopedyczne-21 kwietnia

Rozgrzewka buzi i języka:

Usiądź z wyprostowanymi plecami, stopy oprzyj na podłodze, jeśli masz taką możliwość popatrz w lusterko ustawione przed sobą. Spróbuj naśladować określone ruchy języka:

Posprzątajmy swoje mieszkanie, zaczynamy od malowania ścian. Język przesuwa się najpierw po lewym policzku (góra-dół), malujemy lewą ścianę w naszej buzi, następnie przesuwamy język na prawą stronę i malujemy drugą ścianę po wewnętrznej stronie policzka (góra-dół).  Świetnie!

Teraz w ćwiczeniach pomorze Ci pani zebra! Popatrz, co ona robi?

https://www.youtube.com/watch?v=eGLDIQZSGfQ

postaraj się kląskać, tak jak nauczyła Cię zebra! Czy wiesz, jakie jeszcze zwierzątko ma kopyta?

Schleich Samica Zebry 14810 - Ceny i opinie - Ceneo.pl

Zalecenia dla rodziców do interakcji z dzieckiem wspierających rozwój komunikacji i mowy – część 3

Ćwiczenia małej motoryki -  ćwiczenia napięcia dłoni oraz sprawności palców, plastelina, ciastolina, różne faktury, zabawy wodą, zbieranie małych elementów, wkładanie, manipulowanie, budowanie z klocków, składanie dwuelementowych obrazków, zbieranie ziaren, zwijanie obrazków,

- Rysunki, malunki - zachęcanie do malowania palcami, etap bazgraniny - ćwiczenie napięcia mięśniowego, koordynacja ręka - oko, wzmacniają pamięć, koncentrację, spostrzegawczość, uwagę (Komentuj co robi, opowiadaj o tym co widzisz na obrazku. Zadawaj pytania.)

- Zabawy wykorzystujące wszystkie kanały zmysłowe - dotyk, obraz, smak, zapach-lepienie ciasta, szarpanie sałaty

- Masażyki , wypowiadając rymowanki.

- Paluszkowe pacynki - łączenie opowiadania, wierszyka, z ćwiczeniem motoryki małej,

- Masażyki piłeczkami sensorycznymi stóp i dłoni,

- Usprawnianie rąk w codziennych czynnościach - mycie rąk, wkładanie guzików do skarbonki, czesanie.

Ćwiczenia w zakresie dużej motoryki - odtwarzanie pozycji i ruchów (lustra- dwu, trzy elementowe sekwencje ruchów, dać dzieciom szansę na zamianę ról - na proponowanie),

Naśladowanie ruchów. Naśladowanie zmiennych w piosence ,,Rób to co ja". Tor przeszkód.

Zwolnienie tempa mówienia do dziecka, zwłaszcza, gdy wprowadzamy nowe słowa, powinno być wolniejsze od spontanicznej mowy.

Odpowiednia pozycja podczas rozmowy - narządy artykulacyjne w zasięgu wzroku dziecka. Mówimy do dziecka, a nie przy nim czy nad nim. Patrz na dziecko, kiedy do niego mówisz oraz kiedy oczekujesz od niego odpowiedzi.

- Zdobywanie zainteresowania dziecka poprzez: zmieniającą się intonację wypowiedzi, akcentowanie pewnych treści, robienie śmiesznych min, tworzenie atmosfery niezwykłości, wydawanie śmiesznych dźwięków, zaczepianie poprzez dotykanie dziecka zabawką.

Ograniczenie ilość bodźców wokół dziecka - łatwiej mu się skupić.

Dbaj o poprawność swoich wypowiedzi, bo dziecko naśladuje dorosłą osobę. Nie posługuj się językiem dziecka. Nie spieszczaj nadmiernie form. Nie nazywaj przedmiotów, czynności lub osób w taki sam sposób jak dziecko.

Nie śmiej się z jego wypowiedzi. Nie krzycz, jeśli jest niezrozumiała. Nie uciszaj. To może wywołać zniechęcenie do mówienia. Nie poprawiaj uporczywie każdego słowa i każdej niegramatycznej wypowiedzi dziecka. Nie wymagaj od dziecka, aby wymawiało głoski, na które rozwojowo nie jest jeszcze gotowe.

 

Film dla rodziców: Czym jest prawidłowa pozycja spoczynkowa języka? To bardzo istotna kwestia, szczególnie u dzieci, by połykanie odbywało się w sposób prawidłowy. W tym czasie, gdy wspólnie jesteśmy w domu, proponuję, aby zaobserwować jak Państwa dziecko połyka i czy zdarza się, że język jest widoczny między zębami podczas jedzenia/ mówienia/ oddychania.

https://www.youtube.com/watch?v=ZKsVpfTGv4A

 

Marta Kamianowska

logopeda, psycholog

kontakt: p198.abrahama.logopeda@gmail.com 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Propozycje zabaw, wierszyków, kolorowanek (do wykorzystania w miarę możliwości)dla dzieci:

Edukacja muzyczno-polonistyczna:

"BUdzik-wiosna"

https://youtu.be/b6K4yDMGe1w

"Alfabet owocowo-warzywny"

https://youtu.be/5IQBQBvgjrg

"Idzie wiosna-piosenki dla dzieci"

https://youtu.be/4yuKun2h2o4

"Maszeruje wiosna"

https://youtu.be/eVX4Nk7D1Xc

 

Zajęcia ruchowe:

"Zabawy ruchowe z Pipi"

https://youtu.be/m2WsGrvCx_w

 

Edukacja plastyczno-techniczna:

"KOlorowe stopy"

https://youtu.be/yUBZ6cVL_Ac

 

https://youtu.be/m2WsGrvCx_

.Zajęcia plastyczno-techniczne:

"Jak narysować zajączka" https://youtu.be/x8MtFu909cs

"Zajaczek ze skarpetki" https://youtu.be/wAVTm1mNFx8

 

Nauka czytania:

Nauka czytania sylabowego https://youtu.be/9b74RbRvIOA

"Sowa Mądra Głowa" - uczy samogłosek, spółgłosek, cyferek, kształtów

https://youtu.be/UjpKoAMmc94

https://youtu.be/4Qm94gDemhQ

"Wywiad z bocianem" https://youtu.be/PMUUm7Xx-Fw

 

Edukacja matematyczna:

"Nauka zegary" https://youtu.be/eVX4Nk7D1Xc

"Zegar Lulka" https://youtu.be/WSqto/2Ny8mg

Kolorowanki:

e.kolorowanki.eu/wiosna

oraz:  https://pisupisu.plwww.matzoo.pl,. www.luluk.tv, https://for.tvp.pl.  

Rytmika:

Propozycje piosenek do nauczenia lub po prostu posłuchania w gronie rodzinnym.

Piosenka do słuchania

https://www.youtube.com/watch?v=YzMADXJp_Tk&list=RDraq4h4Ap9CY&index=3 

Piosenka dla dzieci starszych (5-6latki)

https://www.youtube.com/watch?v=LFPthrmErcY&list=RDraq4h4Ap9CY&index=12  

Zabawy z piosenką: 

- weźcie po dwa plastikowe kubeczki lub łyżki i rytmicznie uderzajcie w podłogę podczas refrenów piosenek

-  wymyślcie razem, co jest zielone, spróbujcie poudawać ruchem żaby, jaszczurki, dinozaury, listki itp

- włączajcie pauzę podczas słuchania piosenki w nieregularnych odstępach. Gdy dzieci usłyszą ciszę, mają zastygnąć nieruchomo (żabki chowają się przed bocianem.

Drodzy Rodzice,

Chcielibyśmy przedstawić Wam propozycje Polskiego Radia Dzieciom. Jest to miejsce, gdzie znajdziecie wiele audycji edukacyjnych dla dzieci, bajek, słuchowisk oraz porad dla rodzica, a gdzie nie usłyszycie żadnych reklam. Polskie Radio Dzieciom w ciągu tygodnia nadaje ponad 100 premierowych audycji naukowych, kulturalnych oraz podróżniczych. Audycje emitowane na antenie, dostępne są także na stronie www.polskieradiodzieciom.pl. Zachęcamy Was do sięgnięcia po to narzędzie i do odkrywania jego tajemnic w warunkach domowych przez przedszkolaka oraz ucznia.

 

Doatkowe, ciekawe propozycje:              https://pisupisu.plwww.matzoo.pl,. www.luluk.tv, https://for.tvp.pl

 

Rymika-zabawy przy muzyce:

Dziś proponuję, aby cztero-, pięcio- i sześciolatki nauczyły domowników piosenki i zabawy "Oj, lisku, lisku!" Pamiętacie? Lisek skrada się do kurnika, masuje po brzuszku, po czym w refrenie kurki wyganiają go z powrotem do lasu. Głodny lisek jednak nie rezygnuje i w drugiej zwrotce wraca do kurnika. Z rączek robi lornetkę i zagląda do kurnika. I znowu podczas refrenu kurki wyganiają liska do lasu. Pamiętajcie, że liski się skradają i że w czasie całej zabawy nikt nikogo nie dotyka, nie potrąca, nie ciągnie.

Lis. Kreskówka Zwierząt. Setcute Kreskówka Lisy W Nowoczesnym ...

Link do piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=ct_4if6byN4 

A teraz pobawmy się, że jesteśmy jajkami - wszystkie dzieci zwijają się w kulkę (kolana przy klatce piersiowej, obejmujemy nogi rękami) i bujamy się z plecków na jeden i drugi bok. Najlepiej na dywanie... :)

Link do piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=SE8-tteo9wg 

 

Rytmika- 07. 04.

Dzień dobry wszystkim!

Dziś proponuję Wam najpierw małą rozgrzewkę z piosenką:

https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ 

 

Jeśli spodobała się Wam ta piosenka, to możecie zaczynać od niej każdy dzień!

 

Dla dzieci młodszych proponuję piosenką świąteczną o zajączku i pisankach:

 

https://www.youtube.com/watch?v=t-jVEPrPR9c&list=PL7Lg168IaC6QDAzGhO8ZPRo7nM_jIqHU2 

 

Piosenka do słuchania i dla dzieci starszych do śpiewania:

 

https://www.youtube.com/watch?v=OHpFsw918dk  

 

Spróbujcie proszę poskakać jak zajączki (obie nóżki razem). A teraz zobaczmy, czy skaczącemu zajączkowi łatwo było przenosić pisanki. Weźcie proszę nietłukącą się miseczkę (np plastikową lub metalową) i włóżcie do niej kulki lub piłeczki. Teraz spróbujcie podskakując przenieść kuleczki z pokoju do pokoju. Udało się? Brawo! Jeśli nie, spróbujcie jeszcze raz :)

 

Posłuchajcie teraz piosenki o zajączku. Podoba Wam się? To posłuchajcie jeszcze raz i spróbujcie zaśpiewać. Przy słowach "hopla hopla" dwa razy uderzacie dłońmi o uda, przy słowach "raz i dwa" klaszczecie trzy razy w dłonie. Przy słowach "skacze zając hopsasa" podskakujecie do góry na dwóch nóżkach. Zwrotki tańczymy dowolnie (np chodzimy w kółeczku z mamą, tatą lub rodzeństwem). 

Zajączek Wielkanocny Zdjęcia Stockowe - 123RF

pozdrawiam Was serdecznie

Anna Herman

 

Rytmika-09 kwietnia

Dzień dobry!

To już nasze ostatnie zajęcia przed Wielkanocą.

Przypomnijcie sobie rozgrzewkę:

https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ

https://www.youtube.com/watch?v=OHpFsw918dk 

Mam też dla Was zabawę:

https://www.facebook.com/watch/?v=279125016373557 

 

Melodia do tej zabawy to przerobiona aria Wolfganga Amadeusza Mozarta z opery Don Giovanni o tytule "La ci darem la mano". O Mozarcie rozmawialiśmy przy okazji Marsza Tureckiego, może pamiętacie? 

Jeśli chcecie posłuchać oryginału arii, to tu znajdziecie całą arię (nagranie rozpoczyna się recytatywem, czyli taką operową rozmową, a aria, czyli operowa piosenka zaczyna się w drugiej minucie, dokładnie 2:50)

https://www.youtube.com/watch?v=iJnJjpMdT3Y 

 

Życzę Wam wszystkim i waszym Rodzinom spokoju, radości i zdrowia.

Pozdrawiam serdecznie

Anna Herman

Rytmika-17.04.

Dzień dobry,

Wszystkie dzieci zapraszam dziś do posłuchania wiosennej piosenki: 

 

https://www.youtube.com/watch?v=VR50rxz_wGM  

 

     1. Nad brzegiem rzeki żabki siedziały

         i coś do ucha sobie szeptały.

    Kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum ,

    kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum.

 

    2. Przyleciał bociek, usiadł na płocie

    i do drugiego boćka klekoce.

    Kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle,

    kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle.

 

         3. Wszystko usłyszał mały wróbelek

         i przetłumaczył na ptasie trele.

         Ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir,

         ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir.

         Wiosna, wiosna, znów przyszła wiosna,

         wiosna, wiosna jest już wśród nas.

 

Zapamiętajcie proszę, jakie odgłosy wydawała żabka, jakie bociek, a jakie wróbelek. Spróbujcie je powtórzyć! Jakie odgłosy wydają inne, znane Wam zwierzątka? (pies, kot, myszka, krowa itd). Spróbujcie proszę naśladować te zwierzątka. A teraz zaśpiewajcie całą zwrotkę piosenki "po żabkowemu", "po bocianiemu", "po pieskowemu" i w jakim jeszcze "zwierzęcym języku" macie ochotę :) Możecie też wymyślić jeszcze inne, zupełnie wykręcone odgłosy (tru, blu, trumt, blamsk itp). Zróbcie zawody, komu nie poplącze się język! Dobrej zabawy!

 

Starsze dzieci zachęcam dodatkowo do przygotowania akompaniamentu instrumentalnego do refrenu piosenki. Posłuchajcie uważnie rytmu refrenu (powtarza się, prawda?) i spróbujcie ten rytm (kum kum...., kle kle... ćwir ćwir...) wystukać na dostępnych w domu instrumentach perkusyjnych (drewniane łyżki, pokrywka od garnka i łyżka, stukanie w podłogę lub o krzesło - co tylko przyjdzie Wam do głowy i na co zgodzą się rodzice :))

 

Pozdrawiam serdecznie

Anna Herman