Aktualności (ul_Abrahama) (Żabki)

 

Psycholog przedszkolny:kontakt:

anna.knypinska@ppp16waw.pl

Rytmika-15. 05.

Dzień dobry,

dzisiaj mam dla Was zabawę przy melodii Tarantelli. Tarantella to szybki, włoski taniec ludowy, pochodzący z Neapolu. Charakteryzuje się powtarzalnym rytmem i szybkim tempem. Spróbujcie!

 

https://www.facebook.com/edumuzgdynia/videos/613951785866102/

 

Na wyciszenie proponuję bajkę muzyczną o zielonej łące. Wyobraźcie sobie taką wiosenną, ciepłą łąkę. Jakie zwierzątka mogą się jeszcze na niej pojawić?

 

https://www.facebook.com/watch/?v=744070573008588

 

Na koniec - zabawa, która bardzo mi się spodobała. Miłego weekendu!

https://www.facebook.com/marcos.tanaka2/videos/2944227315657796/

 

Pozdrawiam serdecznie

Anna Herman

Opieka przedszkolna od 18 maja.

Informuję, że potwierdzeniem zakwalifikowania dziecka do korzystania  z opieki przedszkolnej w trakcie trwania epidemii COVID-19 od 18 maja 2020 r.

będzie mail potwierdzający wysłany przez Przedszkole do rodzica dnia 13 maja.

Dyrektor Przedszkola

Rytmika-05 maja

Dzień dobry,

dziś mam dla Was film o kompozytorze, którego poznaliśmy ostatnio przy okazji hymnu Unii Europejskiej. Ludwig van Beethoven to twórca Ody do radości, którą właśnie Unia Europejska przyjęła za swój hymn. 

 

W tym roku obchodzimy okrągłą rocznicę urodzin Beethovena. Którą? 

O wszystkim dowiecie się z filmu. Miłego oglądania!

 

https://www.facebook.com/watch/?v=4275914172422370  

 

Mam dla Was jeszcze piosenkę - do posłuchania i zaśpiewania. Wszyscy dookoła mówią o wirusach - powstają też na ten temat piosenki. 

 

https://www.youtube.com/watch?v=QT-2bnINDx4  

 

Miłej zabawy!

 

pozdrawiam

Anna Herman

 

Rytmika-23 kwietnia

Dzień dobry,

ostatnio rozmawialiśmy o wartościach rytmicznych (ćwierćnutach, ósemkach i szesnastkach) i bawiliśmy się w zegar, pamiętacie? Dziś obejrzyjcie załączony film - zobaczycie, jak te i inne (półnuta i cała nuta) wartości zapisać. 

Many kids playing music together - Download Free Vectors, Clipart ...

Jeśli będziecie mieć ochotę, to narysujcie nuty - może kojarzą Wam się z jakimiś zwierzątkami? Możecie zmienić nuty w zwierzątka i nadać im nazwy.

https://www.youtube.com/watch?v=ZNYBvHTGP1U&fbclid=IwAR1IYTxxVg_ykNNrrjf7I9Jo4NbmTRM4RqzAQop1--_R35IR4Z71uxfU-lc

Przygotujcie trzy rodzaje instrumentów perkusyjnych - np pokrywki, drewniane łyżki i plastikowe klocki.

Spróbujcie grać dłuższe i krótsze wartości na tych instrumentach. Pamiętajcie, że krótsze wartości są krótsze o POŁOWĘ, czyli zawsze w jednej ćwierćnucie będą dwie ósemki, w jednej ósemce będą dwie szesnastki. Starajcie się utrzymać jedno tempo!

Powtórzcie też proszę naszą piosenkę o zegarze.

Dobrej zabawy!

Pozdrawiam

Anna Herman

 

Szanowni  Państwo,

Serdecznie zapraszamy do uczestnictwa w naszym internetowym cyklu „Filharmonia domowa”!

Nie możemy się spotkać na koncertach, dlatego zachęcamy do śledzenia naszych muzycznych działań na stronie internetowej Filharmonii Narodowej

(filharmonia.pl) oraz na naszym fanpagu na facebooku (https://www.facebook.com/FilharmoniaNarodowaWarszawa/). Codziennie pojawiają się tam nowe materiały wideo z udziałem artystów Filharmonii Narodowej, którzy wykonują utwory, wyjaśniają pojęcia muzyczne oraz opowiadają anegdoty ze swojej pracy.

„Filharmonia domowa” nie zapomina o naszych najmłodszych słuchaczach! Co niedzielę zapraszamy na internetowe spotkania z FeNkiem i Agatą Kawełczyk – prelegentką dziecięcych koncertów w Sali Koncertowej.

W pierwszym odcinku – opublikowanym na naszym profilu oraz na stronie internetowej 19 kwietnia o godzinie 11:00 – opowiedzieli oni o ciszy w muzyce. Obok muzycznych opowieści przygotowali także zadania i niespodzianki. Następnych odcinków mogą się Państwo spodziewać w kolejne niedziele o tej samej porze!

Wszystkie odcinki „Filharmonii domowej dla mniejszych i większych”, informacje dotyczące zadań oraz przygotowane przez nas materiały – rebusy, zadania, kolorowanki – umieszczamy w zakładce Edukacja na stronie internetowej Filharmonii http://filharmonia.pl/edukacja/filharmonia-domowa/.

Serdecznie zapraszamy do dzielenia się naszą wiadomością z Uczniami, Nauczycielami i Rodzicami.

 

Pozdrawiamy serdecznie

Dział Edukacji Filharmonii Narodowej

 

Rytmika-21 kwietnia

Dzień dobry,

 

dziś proponuję Wam taniec do piosenki zegarowej. Spróbujcie się jej nauczyć śpiewać. 

 

https://www.facebook.com/mariazofia.tomaszewska/videos/2411443428987708/  

Czy wiecie, co trwa dłużej, godzina czy minuta? A co jest dłuższe - minuta czy sekunda?

 

W muzyce też mamy różną długość dźwięków, określaną jako ich wartość rytmiczna. Po prostu są dźwięki krótsze i dłuższe. Kiedyś o tym rozmawialiśmy, układaliśmy różne rytmy i rysowaliśmy nuty - może niektórzy pamiętają. :)

 

Najdłuższa nuta w muzyce to cała nuta, połowa całej nuty to półnuta, połowa półnuty to ćwierćnuta, połowa ćwierćnuty to ósemka, a połowa ósemki to szesnastka. 

 

Dziś skupimy się na ćwierćnutach, ósemkach i szesnastkach, tak jak w zegarze mamy godziny, minuty i sekundy. Sekunda trwa bardzo krótko, prawda? Spróbujcie stukać paluszkami o podłogę lekko, równo i szybko. To właśnie sekundy, czyli w muzyce - szesnastki.

A teraz wstańcie i pójdźcie po pokoju szybkim marszem. To nasze minuty, czyli w muzyce - ósemki. Są dwa razy wolniejsze od szesnastek. Jeśli mama, tata lub ktoś z rodzeństwa bawi się z Wami, spróbujcie jednocześnie pokazać szesnastki i ósemki (jedna osoba stuka palcami, druga idzie szybkim krokiem dookoła). A teraz ćwierćnuty - to eleganckie panny, które nigdzie się nie spieszą. Są dwa razy wolniejsze od ósemek i cztery razy wolniejsze od szesnastek! Jeśli macie w okolicy jeszcze trzecią osobę - spróbujcie zrobić taki cały muzyczny zegar! Jedna osoba stuka paluszkami (możecie też wziąć instrument perkusyjny, jaki macie pod ręką - np łyżki drewniane) siedząc na środku pokoju. Druga osoba szybkim marszem chodzi na około tej pierwszej osoby, a trzecia osoba chodzi jeszcze większym kołem i wolnym krokiem. Dodajcie jeszcze dźwięk - i zegar będzie kompletny :) Np szesnastki cyk-cyk-cyk-cyk, ósemki tik-tak-tik-tak, a ćwierćnuty bim-bom, bim-bom. 

 

Jeśli macie ochotę pochwalić się Waszym wykonaniem "zegara", to prześlijcie krótki filmik na adres przedszkola - z przyjemnością go obejrzę!

 

Na koniec oryginał piosenki - zaproście rodziców na dyskotekę, myślę, że dziadkom by się też spodobało, możecie im wysłać link do piosenki! Dobrej zabawy!

 

https://www.youtube.com/watch?v=EZN2y-bJ-kQ  

 

pozdrawiam

Anna Herman

Ćwiczenia i zabawy logopedyczne-21 kwietnia

Rozgrzewka buzi i języka:

Usiądź z wyprostowanymi plecami, stopy oprzyj na podłodze, jeśli masz taką możliwość popatrz w lusterko ustawione przed sobą. Spróbuj naśladować określone ruchy języka:

Posprzątajmy swoje mieszkanie, zaczynamy od malowania ścian. Język przesuwa się najpierw po lewym policzku (góra-dół), malujemy lewą ścianę w naszej buzi, następnie przesuwamy język na prawą stronę i malujemy drugą ścianę po wewnętrznej stronie policzka (góra-dół).  Świetnie!

Teraz w ćwiczeniach pomorze Ci pani zebra! Popatrz, co ona robi?

https://www.youtube.com/watch?v=eGLDIQZSGfQ

postaraj się kląskać, tak jak nauczyła Cię zebra! Czy wiesz, jakie jeszcze zwierzątko ma kopyta?

Schleich Samica Zebry 14810 - Ceny i opinie - Ceneo.pl

Zalecenia dla rodziców do interakcji z dzieckiem wspierających rozwój komunikacji i mowy – część 3

Ćwiczenia małej motoryki -  ćwiczenia napięcia dłoni oraz sprawności palców, plastelina, ciastolina, różne faktury, zabawy wodą, zbieranie małych elementów, wkładanie, manipulowanie, budowanie z klocków, składanie dwuelementowych obrazków, zbieranie ziaren, zwijanie obrazków,

- Rysunki, malunki - zachęcanie do malowania palcami, etap bazgraniny - ćwiczenie napięcia mięśniowego, koordynacja ręka - oko, wzmacniają pamięć, koncentrację, spostrzegawczość, uwagę (Komentuj co robi, opowiadaj o tym co widzisz na obrazku. Zadawaj pytania.)

- Zabawy wykorzystujące wszystkie kanały zmysłowe - dotyk, obraz, smak, zapach-lepienie ciasta, szarpanie sałaty

- Masażyki , wypowiadając rymowanki.

- Paluszkowe pacynki - łączenie opowiadania, wierszyka, z ćwiczeniem motoryki małej,

- Masażyki piłeczkami sensorycznymi stóp i dłoni,

- Usprawnianie rąk w codziennych czynnościach - mycie rąk, wkładanie guzików do skarbonki, czesanie.

Ćwiczenia w zakresie dużej motoryki - odtwarzanie pozycji i ruchów (lustra- dwu, trzy elementowe sekwencje ruchów, dać dzieciom szansę na zamianę ról - na proponowanie),

Naśladowanie ruchów. Naśladowanie zmiennych w piosence ,,Rób to co ja". Tor przeszkód.

Zwolnienie tempa mówienia do dziecka, zwłaszcza, gdy wprowadzamy nowe słowa, powinno być wolniejsze od spontanicznej mowy.

Odpowiednia pozycja podczas rozmowy - narządy artykulacyjne w zasięgu wzroku dziecka. Mówimy do dziecka, a nie przy nim czy nad nim. Patrz na dziecko, kiedy do niego mówisz oraz kiedy oczekujesz od niego odpowiedzi.

- Zdobywanie zainteresowania dziecka poprzez: zmieniającą się intonację wypowiedzi, akcentowanie pewnych treści, robienie śmiesznych min, tworzenie atmosfery niezwykłości, wydawanie śmiesznych dźwięków, zaczepianie poprzez dotykanie dziecka zabawką.

Ograniczenie ilość bodźców wokół dziecka - łatwiej mu się skupić.

Dbaj o poprawność swoich wypowiedzi, bo dziecko naśladuje dorosłą osobę. Nie posługuj się językiem dziecka. Nie spieszczaj nadmiernie form. Nie nazywaj przedmiotów, czynności lub osób w taki sam sposób jak dziecko.

Nie śmiej się z jego wypowiedzi. Nie krzycz, jeśli jest niezrozumiała. Nie uciszaj. To może wywołać zniechęcenie do mówienia. Nie poprawiaj uporczywie każdego słowa i każdej niegramatycznej wypowiedzi dziecka. Nie wymagaj od dziecka, aby wymawiało głoski, na które rozwojowo nie jest jeszcze gotowe.

 

Film dla rodziców: Czym jest prawidłowa pozycja spoczynkowa języka? To bardzo istotna kwestia, szczególnie u dzieci, by połykanie odbywało się w sposób prawidłowy. W tym czasie, gdy wspólnie jesteśmy w domu, proponuję, aby zaobserwować jak Państwa dziecko połyka i czy zdarza się, że język jest widoczny między zębami podczas jedzenia/ mówienia/ oddychania.

https://www.youtube.com/watch?v=ZKsVpfTGv4A

 

Marta Kamianowska

logopeda, psycholog

kontakt: p198.abrahama.logopeda@gmail.com 

 

 

 

 

 

Pomysły na zabawy kreatywne w domu:

 

https://www.youtube.com/watch?v=50TM3qolQwo

 

A teraz trochę ruchu ( oczywiście zamiast taśmy można użyć sznurka, włóczki, a nawet starych krawatów taty lub niepotrzebnych pasków mamy i budować drogi i labirynty w całym mieszkaniu ;)

 

https://youtu.be/PYG8ZtE6r2A 

 

I kolejna propozycja dla całej rodziny - wersja trudniejsza

 

 https://pin.it/2syfEHl  

 

I  kilka modyfikacji. Dzieci przygotowują a rodzice wykonują;)

https://pin.it/16PREyC 

Rytmika:

Propozycje piosenek do nauczenia lub po prostu posłuchania w gronie rodzinnym.

Piosenka do słuchania

https://www.youtube.com/watch?v=YzMADXJp_Tk&list=RDraq4h4Ap9CY&index=3  

 

Piosenka dla dzieci starszych (5-6latki)

https://www.youtube.com/watch?v=LFPthrmErcY&list=RDraq4h4Ap9CY&index=12 

Zabawy z piosenką: 

- weźcie po dwa plastikowe kubeczki lub łyżki i rytmicznie uderzajcie w podłogę podczas refrenów piosenek

-  wymyślcie razem, co jest zielone, spróbujcie poudawać ruchem żaby, jaszczurki, dinozaury, listki itp

- włączajcie pauzę podczas słuchania piosenki w nieregularnych odstępach. Gdy dzieci usłyszą ciszę, mają zastygnąć nieruchomo (żabki chowają się przed bocianem.

 

Drodzy Rodzice,

Chcielibyśmy przedstawić Wam propozycje Polskiego Radia Dzieciom. Jest to miejsce, gdzie znajdziecie wiele audycji edukacyjnych dla dzieci, bajek, słuchowisk oraz porad dla rodzica, a gdzie nie usłyszycie żadnych reklam. Polskie Radio Dzieciom w ciągu tygodnia nadaje ponad 100 premierowych audycji naukowych, kulturalnych oraz podróżniczych. Audycje emitowane na antenie, dostępne są także na stronie www.polskieradiodzieciom.pl. Zachęcamy Was do sięgnięcia po to narzędzie i do odkrywania jego tajemnic w warunkach domowych przez przedszkolaka oraz ucznIia.

Rymika-zabawy przy muzyce:

Dziś proponuję, aby cztero-, pięcio- i sześciolatki nauczyły domowników piosenki i zabawy "Oj, lisku, lisku!" Pamiętacie? Lisek skrada się do kurnika, masuje po brzuszku, po czym w refrenie kurki wyganiają go z powrotem do lasu. Głodny lisek jednak nie rezygnuje i w drugiej zwrotce wraca do kurnika. Z rączek robi lornetkę i zagląda do kurnika. I znowu podczas refrenu kurki wyganiają liska do lasu. Pamiętajcie, że liski się skradają i że w czasie całej zabawy nikt nikogo nie dotyka, nie potrąca, nie ciągnie.

Lis. Kreskówka Zwierząt. Setcute Kreskówka Lisy W Nowoczesnym ...

Link do piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=ct_4if6byN4 

A teraz pobawmy się, że jesteśmy jajkami - wszystkie dzieci zwijają się w kulkę (kolana przy klatce piersiowej, obejmujemy nogi rękami) i bujamy się z plecków na jeden i drugi bok. Najlepiej na dywanie... :)

Link do piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=SE8-tteo9wg 

 

Język angielski-kwiecień

Drogie Dzieci

Drodzy Rodzice

Witam Was serdecznie w kolejnym tygodniu naszej wiosennej  pracy z angielskim J

How are you today?  Are you good?  Are you great? Are you wonderful? ….

Temat przewodni na ten tydzień brzmi:  MY LITTLE SEED.  

image.png

Proszę abyście najpierw obejrzeli krótki filmik. Można go obejrzeć nawet kilka razy  -  może uda się Wam nawet powtórzyć ten wierszyk. To dobry czas żeby jakieś nasionko posadzić  powtarzając przy tym  rymowankę z filmiku – można też  przy tym pomyśleć jakieś życzenie.  Make a wish.

Chciałabym abyście zapamiętali słówka z wierszyka:

a seed – nasionko; earth – ziemia -  gleba  (ale nie planeta Ziemia  - the Earth); a hole –dziura, dołek;

a wish – życzenie, the Sun – Słońce;  a while – chwila,  a flower – kwiat;  to pat – poklepać;

to water –podlewać; to grow – rosnąć

https://www.youtube.com/watch?v=4Znej44BR8I

A little seed by Mabel Watts

 A little seed for me to sow

A little earth to make it grow

A little hole, a little pat

 A little wish and that is that

 A little sun, a little shower

A little while, and then... a flower!

Przesyłam Wam również link do piosenki  - starajmy się powtarzać albo chociaż pokazywać. Najpierw oglądamy i słuchamy. Za drugim razem zamieniamy się w małe ziarenko i pokazujemy jak ono wzrasta: Turn into a little seed. Curl up like a hedgehog and wait for a while. Then you can start to grow very slowly. You can even sprinkle water on your child’s head.  Jeśli będziecie chciały się tak pobawić to możecie poprosić  Rodziców aby Was (czyli nasionka)  pokropili wodą  żebyście  rosły szybciej. Remember to water your plant.

https://www.youtube.com/watch?v=9oRarzP4oyU

I know that you are growing so fast. What’s your height? Maybe you grow 2 cm per month.

 

Kolejne  zadanie wiąże się również ze słuchaniem. Mam nadzieję, że zachęci Was do przeliczania po angielsku różnych przedmiotów które Was otaczają. Najpierw posłuchajcie, potem przeliczcie głośno  to co jest na obrazkach w załączniku (Counting to 10). Możecie pokolorować cyfry i je powycinać tak aby się bawić w wyszukiwanie różnych numerów tak jak w piosence.

Do you love counting? I love counting to four. How about you? Maybe you love counting to nine or even ten.

I’m looking for the number five. Where is number five?  Let’s look for number five. I see five. 

 

Ciekawa jestem jak tam Wasze sekretne słówka? Czy już się ich troszkę nazbierało?  Mam dla Was propozycję zabawy w LOUD AND QUIET -  trochę takie nasze ciepło zimno. Oczywiście słówko z karteczki możemy zastąpić przedmiotem, który ono nazywa. Chowamy je gdzieś w pokoju ale tak by było trochę widoczne.  Powtarzamy nazwę głośno, kiedy osoba szukająca jest blisko tego przedmiotu - im bliżej tym powtarzamy głośniej. Kiedy mówimy cicho to znaczy, że szukający jest w niewłaściwym miejscu i powinien szukać gdzie indziej.

Enjoy your time!

Goodbye

Your teacher Magda J

Rytmika- 07. 04.

Dzień dobry wszystkim!

Dziś proponuję Wam najpierw małą rozgrzewkę z piosenką:

https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ 

 

Jeśli spodobała się Wam ta piosenka, to możecie zaczynać od niej każdy dzień!

 

Dla dzieci młodszych proponuję piosenką świąteczną o zajączku i pisankach:

 

https://www.youtube.com/watch?v=t-jVEPrPR9c&list=PL7Lg168IaC6QDAzGhO8ZPRo7nM_jIqHU2 

 

Piosenka do słuchania i dla dzieci starszych do śpiewania:

 

https://www.youtube.com/watch?v=OHpFsw918dk  

 

Spróbujcie proszę poskakać jak zajączki (obie nóżki razem). A teraz zobaczmy, czy skaczącemu zajączkowi łatwo było przenosić pisanki. Weźcie proszę nietłukącą się miseczkę (np plastikową lub metalową) i włóżcie do niej kulki lub piłeczki. Teraz spróbujcie podskakując przenieść kuleczki z pokoju do pokoju. Udało się? Brawo! Jeśli nie, spróbujcie jeszcze raz :)

Króliczek, skakanka | Wektory w domenie publicznej

Posłuchajcie teraz piosenki o zajączku. Podoba Wam się? To posłuchajcie jeszcze raz i spróbujcie zaśpiewać. Przy słowach "hopla hopla" dwa razy uderzacie dłońmi o uda, przy słowach "raz i dwa" klaszczecie trzy razy w dłonie. Przy słowach "skacze zając hopsasa" podskakujecie do góry na dwóch nóżkach. Zwrotki tańczymy dowolnie (np chodzimy w kółeczku z mamą, tatą lub rodzeństwem). 

 

pozdrawiam Was serdecznie

Anna Herman

 

Rytmika-09 kwietnia

Dzień dobry!

To już nasze ostatnie zajęcia przed Wielkanocą.

Przypomnijcie sobie rozgrzewkę:

https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ

https://www.youtube.com/watch?v=OHpFsw918dk 

Mam też dla Was zabawę:

https://www.facebook.com/watch/?v=279125016373557 

 

Melodia do tej zabawy to przerobiona aria Wolfganga Amadeusza Mozarta z opery Don Giovanni o tytule "La ci darem la mano". O Mozarcie rozmawialiśmy przy okazji Marsza Tureckiego, może pamiętacie? 

Jeśli chcecie posłuchać oryginału arii, to tu znajdziecie całą arię (nagranie rozpoczyna się recytatywem, czyli taką operową rozmową, a aria, czyli operowa piosenka zaczyna się w drugiej minucie, dokładnie 2:50)

https://www.youtube.com/watch?v=iJnJjpMdT3Y 

 

Życzę Wam wszystkim i waszym Rodzinom spokoju, radości i zdrowia.

Pozdrawiam serdecznie

Anna Herman

 

Rytmika-16.04.

Dzieci starsze:

Popatrzcie proszę na film. Spróbujcie nauczyć się piosenki i ją powtórzyć :)

https://www.facebook.com/mp17oswiecim/videos/204533884315510/?v=204533884315510  

 

Możecie przygotować sobie rysunki z podpowiedziami (narysujcie morze, człowieka, ręce, sieci itd). Potem zakrywajcie po kolei każdy rysunek, zaczynając od morza. Czy udało Wam się zapamiętać kolejność ruchów? 

Spróbujcie wymyślić własną wyliczankę tego typu. Możecie wykorzystać tę melodię lub jakąkolwiek inną, w miarę prostą i krótką piosenkę. 

Mój przykład? Proszę bardzo: 

Oto stół wielkanocny przykryty obrusem jest.

Oto talerz na stole wielkanocnym przykrytym obrusem jest.

Oto pisanka na talerzu na stole wielkanocnym przykrytym obrusem jest.

Oto szlaczek na pisance na talerzu na stole wielkanocnym przykrytym obrusem jest... itd.... itd....

Miłej zabawy!

Pozdrawiam

Anna Herman

Rytmika-16.04

Dzieci starsze:

Popatrzcie proszę na film. Spróbujcie nauczyć się piosenki i ją powtórzyć :)

 

https://www.facebook.com/mp17oswiecim/videos/204533884315510/?v=204533884315510  

 

Możecie przygotować sobie rysunki z podpowiedziami (narysujcie morze, człowieka, ręce, sieci itd). Potem zakrywajcie po kolei każdy rysunek, zaczynając od morza. Czy udało Wam się zapamiętać kolejność ruchów? 

 

Spróbujcie wymyślić własną wyliczankę tego typu. Możecie wykorzystać tę melodię lub jakąkolwiek inną, w miarę prostą i krótką piosenkę. 

 

Mój przykład? Proszę bardzo: 

Oto stół wielkanocny przykryty obrusem jest.

Oto talerz na stole wielkanocnym przykrytym obrusem jest.

Oto pisanka na talerzu na stole wielkanocnym przykrytym obrusem jest.

Oto szlaczek na pisance na talerzu na stole wielkanocnym przykrytym obrusem jest... itd.... itd....

 

Miłej zabawy!

Pozdrawiam

Anna Herman

Rytmika-17. 04.

Dzień dobry,

Wszystkie dzieci zapraszam dziś do posłuchania wiosennej piosenki: 

 

https://www.youtube.com/watch?v=VR50rxz_wGM  

 

     1. Nad brzegiem rzeki żabki siedziały

         i coś do ucha sobie szeptały.

    Kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum ,

    kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum.

 

    2. Przyleciał bociek, usiadł na płocie

    i do drugiego boćka klekoce.

    Kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle,

    kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle.

 

         3. Wszystko usłyszał mały wróbelek

         i przetłumaczył na ptasie trele.

         Ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir,

         ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir.

         Wiosna, wiosna, znów przyszła wiosna,

         wiosna, wiosna jest już wśród nas.

 

Zapamiętajcie proszę, jakie odgłosy wydawała żabka, jakie bociek, a jakie wróbelek. Spróbujcie je powtórzyć! Jakie odgłosy wydają inne, znane Wam zwierzątka? (pies, kot, myszka, krowa itd). Spróbujcie proszę naśladować te zwierzątka. A teraz zaśpiewajcie całą zwrotkę piosenki "po żabkowemu", "po bocianiemu", "po pieskowemu" i w jakim jeszcze "zwierzęcym języku" macie ochotę :) Możecie też wymyślić jeszcze inne, zupełnie wykręcone odgłosy (tru, blu, trumt, blamsk itp). Zróbcie zawody, komu nie poplącze się język! Dobrej zabawy!

 

Starsze dzieci zachęcam dodatkowo do przygotowania akompaniamentu instrumentalnego do refrenu piosenki. Posłuchajcie uważnie rytmu refrenu (powtarza się, prawda?) i spróbujcie ten rytm (kum kum...., kle kle... ćwir ćwir...) wystukać na dostępnych w domu instrumentach perkusyjnych (drewniane łyżki, pokrywka od garnka i łyżka, stukanie w podłogę lub o krzesło - co tylko przyjdzie Wam do głowy i na co zgodzą się rodzice :))

 

Pozdrawiam serdecznie

Anna Herman